Posttraumatiskt stressymptom
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

22 augusti

PTSD

”PTSD är ett tillstånd av kropp och själ där en person lagrar minnet av en våldsam attack eller livshotande händelse. "BRB s.344

När vi kom till ACA visste vi att våra sinnen och känslor påverkades, men våra kroppar? Vi såg att litteraturen pratade om hur våra kroppar bär originaltrauma, så vi började vara uppmärksamma. Vi märkte snart något mycket störande: vi hade många automatiska kroppsreaktioner som hände utan vårt "tillstånd".

Till sist insåg vi att våra nuvarande kroppar agerade på auto pilot för att skydda oss från upplevda hot signaler som våra barnkroppar lagrats för länge sedan. Det var överväldigande att höra det, för hur förändrar du din kropp?

Vi fann att ett sätt var att fortsätta läsa uppmuntrande ord i vår gemenskapstext. Det gav oss hopp om att våra kroppar skulle kunna återhämta sig när vi läser på sidan 621 att "Vad som är gjort kan vara ogjort ..." och på sidan 626, "Vi har nu samlat den kunskap och erfarenhet som krävs för att överföra en vision för att läka skada och skadeorsakad av barndomsskada."

När vi arbetade i stegen, följde traditionerna och deltog i möten såg vi att våra sinnen, känslor, andar och kroppar började läka. Vi var förvånade över det här programmets makt. Det var större än de effekter som vi bar i vårt blod, vävnad, nerver och ben.

På denna dag ska jag hjälpa min kroppsåterhämtning genom att erkänna när jag har en fysisk reaktion på en till synes obehaglig situation. Jag kommer sedan att nå ut för att försöka upptäcka var reaktionen kommer ifrån för att hjälpa mig att läka.


Ska först förklara vad PTSD bedyder (post-traumatic stress disorder.) Alltså en posttraumatisk stress sympton. Jag har säkert en massa sådana,fast många kan jag har förträngt. Ha dem utan att veta om det. Nått är ju att jag mår väldigt dåligt ut av höga röster, när folk skriker på varandra, eller smällande i dörrar. Då mår jag fysiskt illa.

 

Jag är även väldigt slarvig, det var även min far. Det såg ut som ett bombnedslag runt omkring honom. Han var inte mycket för att städa. Det är inte jag heller. Brukar säga att jag har ordning i min orordning. Ja jag ska försöka fundera på vad som sker idag. Hur jag reagerar i olika situationer. Ett är att jag ska hämta en sak i en annan arbetskamrats skåp. Jag avskyr att gå in i andras skåp. Fast han har skrivit att jag har fått hans tillåtelse att gå in och hämta den saken. Men att bryta andras olika priva egendomar. 
Det kan beror på att jag har svårt för tillit.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress