Skulle nog behöva gå till en terapeut
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

29 augusti

Terapeutisk ideal

"Det finns också sätt att beskriva manifestationen av två terapeutiska idealet: ingen överdriven spänning i kroppen och en neutral reaktion på symbolisk association och mentala föreställningar av trauma." BRB s. 622

Många av oss trodde att det inte fanns någon utväg, att processen skulle fortsätta som ett underligt tortyrspel. Vi hade inga mål eftersom vi trodde att vi inte förtjänar dem. Att hjälpa andra att uppnå sina mål kände sig bra, men det var inte något vi kunde göra på egen hand. Vi ville inte ha det ansvaret. Det var säkrare att bara stanna lite, inte ha några drömmar eller behov.

Vi lär oss i ACA att levande i våra kroppar är en viktig del av återhämtningen. Vi söker sätt att lindra överskottsspänningar, kanske genom att använda utlösningspunktsmassage i kombination med yoga. Vi upptäcker att vi bär mycket trauma i våra muskler som behöver ett sätt att arbeta ut sig själv. Vi samlar erfarenheter från andra, både in och ut ur programmet, och vi lär oss genom att läsa rätt material.

Vi arbetade steget så att vi inte längre skulle bli mentalt utlöst av samma saker upprepade gånger. Vi söker nu samma lindring för våra kroppar.

På denna dag kommer jag att vara medveten om min fysiska spänning och där jag bär den i min kropp. Att erkänna den här anslutningen till mitt trauma är ett sätt att börja min resa mot fullständig återhämtning.


Ja jag var på möte i min hemma grupp, och vi var bara två, men det var ett underbart möte. Vi kan ha möte på två det kan fungera. Jag blev väldigt glad över att jag fick sällskap igår. Det är svårt att ha ett möte med sig själv.

 

Ja jag kanske skulle behöva gå i terapi, fast något sådant har jag inte råd med. Min terapi blir att gå på möten i de oika gemenskaperna som jag går på. Att lästa böcker och försöka förstå hur det är som jag fugerar.
De snart klara med renoveringen i lägenheten och jag längtar så att ätligen få lite ljus i lägenheten.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress