Tacksam att ha upptäckt sjukdomen

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

"Den säkra hamnen vi hittar i ACA-möten är utgångspunkten för omvandling eller överlevnadsegenskaper." BRB s.112

1 augusti

Tacksamhet

 

"Den tacksamhet vi känner är obegränsad." BRB p. 292

Ofta kan vi ha sagt eller tänkt på oss själva vid ett möte: "Jag hade så mycket att säga att jag nästan inte kom på något, men jag är så tacksam jag gjorde för att jag bara hörde vad jag behövde." När vår återhämtning fortskrider, är vi tacksamma för vad som kan få höra för några av oss som gudomlig tidpunkt. Vi är tacksamma för rätt mötesämne på bästa möjliga stund. Ofta kommer en medresenär med precis det rätta meddelandet att dyka upp när vi är redo, eller kanske har meddelandet varit där hela tiden och vi är äntligen redo att höra det. Ibland kan vi bara se en person en gång, men vad de säger eller demonstrerar är exakt vad som träffar hem för oss just nu.

Omkring oss börjar vi märka att våra behov är uppfyllda när vi är redo att känna igen vad som står inför oss. Vi kan till och med ha turen att få något vi bara vill ha. Vad vi än får, det blir det en gåva.

Om något presenteras som vi inte vill ha eller behöver, har vi valet att låta det gå och strunta i det. Ibland är vi bara avsedda att ha informationen så att vi kan vidarebefordra den till någon annan som behöver den så mycket presenten.

På denna dag tilldelas jag de underbara gåvorna som visas när jag behöver dem. Jag är tacksam för de möjligheter som de presenterar för personlig tillväxt.


Jag är glad över att jag upptäckte gemenskapen AA från början och det var där i från som jag hittade ACA eftersom jag började fundera på hur det kom sig att jag blev en alkoholist. Min pappa var periodare och mamma sa innan hon dog att hon var alkoholist. Fast jag har svårt att se henne som sådan, jag skulle nog kalla henne en storkonsument. Hon kanske erkände det, för min skull eftersom jag hade erkänt min sjukdom och jag hade en bror som dog i den här sjukdomen.

 

Men jag har en annan blogg som jag skriver om min egna sjukdom alkoholism. Jag är tacksam över att jag fann att jag hade sjukdomen alkoholism. Hade jag inte upptäckt det så hade jag säkert vart död eller helt utblottad.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress