Våga be om hjälp
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

10 augusti

Vårt förflutna är en tillgång

"Vår erfarenhet säger att vårt förflutna kan vara vår största tillgång om vi är villiga att be om hjälp och göra jobbet för att ta reda på vad som hände." BRB p 153

Vi undrar ibland hur annorlunda vi kunde ha visat sig om vi hade blivit uppvuxna utan problem med alkoholism eller familjen dysfunktion. Medan det är normalt för oss att överväga "vad händer" vet vi att när vi arbetar genom missbruk och svårigheter i vår barndom kan vi komma ut så mycket bättre på andra sidan.

Men vad kan möjligen göra vårt förflutna en tillgång? I återhämtning ser vi att allt vi har genomgått ger oss en unik möjlighet att se djupare ut i våra liv än vad vi annars skulle ha. Vi tar oss av uppgiften att reda ut i vår historia, veta att större fred kommer att resultera. Vi besöker gamla sår så att vi äntligen kan läka såret och bättre förstå våra tankar, känslor och beteenden idag. Vi kan återvinnas över inre styrka och lära av våra kämpar.

I ACA gör vi inte allt detta arbete ensamt. Vi kan ha varit ensamma som barn, men nu har vi våra medresenärer. Vi hör dem delar samma smärta och ser den visdom och kunskap de har fått i sin egen återhämtning. Samma visdom och kunskap blir en del av vem vi är också.

På denna dag känner jag igen att mitt förflutna ger ett unikt tillfälle att växa i självaktualisering. Jag ser fram emot de ständiga visdomsåterhämtningserbjudandenen

Ja jag skrev i min andra blogg som jag skriver i varje morgon. Där skriver jag i från en massa olika böcker det är bibeln och roliga historier, eller citat från tidningar, texter i från AA böcker och ACA eller Al-Anon böcker. Min tankar i min nuvarande nykterhet. I dag hade jag hämtat en text i från Koranen, där skrev jag lite om min barndom. Den bloggen heter fredlig.
Jag tror bara på en Högre kraft och vad den kraften heter det vet jag inte, det är lättare att kalla Hen för Gud. Ja jag måste våga be om hjälp. Jag som vuxet barn har väldigt lätt för att säga "Kan själv"!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress