Vill inte skämmas

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

24 augusti

Efterlevande

Det är min partiskhet att ingen förtjänar att leva ett liv i rädsla och skam." BRB s. xviii

Många ACA:s går från att skylla, skämmas, klaga och fördöma oss själva och andra för att äntligen lära oss att namnge vad som verkligen händer. Genom att göra så börjar vi komma ut ur vårt offer och/eller brottslings roller. Vi ber vår Högre Makt att hjälpa oss att ta bort och släppa våra ohälsosamma beteenden, tankar och känslor. Vi släppte de motiveringar vi skapade i våra tankar för våra handlingar, tankar och känslor. Vi upplevde misslyckande eller försummelse som barn, och kanske som vuxna, men vi vet att det inte ursäkta vårt dysfunktionella beteende nu.

När vi får styrka och återhämtar blir vi  helande överlevande och då blomstrande. Vi utvecklas gradvis och ibland snabbare, utveckla nya förmågor för ett hälsosamt välbefinnande i våra liv. Vi lär oss att vi förtjänar ett lyckligt, fullt liv. Vi lär oss att vi alltid har förtjänat detta. Vi behöver inte göra någonting för att vara värdiga, vi är bara.

Så trivsamt vet vi nu att din Högre Makt finns för oss. Vi lär oss att ha ovillkorlig kärlek för oss själva och andra.

På denna dag erkänner jag att jag är värdig och förtjänar ett lyckligt hel liv.


 

Jag vet att det inte är riktigt översatt, det är i från google translate, fast jag förstår den och jag hoppas att andra kan förstå den. Om folk blir upprörda att jag lägger upp texten på vuxna barn så kan jag ju sluta med det. Då har jag den bara på min blogg och folk får läsa den där. Jag skriver den här översättningen, dels för att jag är dålig på engelska och att jag lär mig mycket ut av den. Även för att jag är ett vuxet barn.

Jag vet att jag kan känna skam över att jag är som jag är. Att jag själv blev en alkoholist, och fick en hjärnskada på grund ut av konsekvenserna av mitt missbruk. Som vuxet barn så vill jag duga som jag är. Jag gjorde även en Facebooksida med samma namn.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress