Jag gör det på mitt sätt

27 december

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

Sorg och verktyg

"Medan sorg kan vara märkbart genom att skriva och prata om våra minnen, är det inte alltid någon sorg som är synlig." BRB p. 200

ACA uppmuntrar oss att journalisera och dela vår historia för att hjälpa till med vår sorgeprocess. Medan vissa av oss bara använder dessa verktyg finns det tack och lov många andra verktyg.

Det är viktigt att veta att för vissa av oss är vår sorg inte alltid är ett område medan vi skriver eller pratar. Det dolda inre barnet kan vara för kuvat för att svara på dessa metoder. Om så är fallet lär vi oss att experimentera med andra metoder för att få vårt inre barns förtroende. Ett verktyg är den icke dominerande handstilutövningen. En annan ser en kvalificerad terapeut. Att prata med.

Vilken metod som helst för oss för att upptäcka sorgen, så småningom delar vi det vi hittar som kommer att ge oss möjlighet att fortsätta resan mot helheten med stöd av våra möten och våra medresenärer. Det finns gott om plats i vår verktygslåda för vilka verktyg vi kan hitta längs vägen som hjälper oss att ta oss till hjärtat av det vi hanterar.

Men vi är noga med att ge andra råd om hur man gör det här arbetet, eftersom det som kan fungera för oss kanske inte fungerar för någon annan.

Våra mål är vad vi fokuserar på: att väcka andligt, införliva våra egenskaper och reparera oss till helheten med mildhet, humor, kärlek och respekt.

På denna dag kommer jag att använda verktygen för återhämtning samt andra verktyg som kan hjälpa mig att komma i kontakt med mitt inre barn.


Jag funderar på min sorg, jag är känslomässigt störd. Vad känner jag sorg över? Att jag inte blev förstådd som liten. Nu är ju båda mina föräldrar borta, men jag grät inte på någon begravning. Fast jag grät inombords. Jag har jätte svårt att gråta. Kan det bero på att jag inte fick gråta som liten. Jag hade äldre bröder som sa till mig att jag inte fick gråta, så att föräldrarna hörde.
Jag gillar ju att skriva, det har jag alltid gjort. Jag har fört dagbok, och har köpt en ny som jag ska föra, men jag ska börja nästa år. En vanligt sak som jag säger. Jag gör det senare. Jag är en uppskjutare.
Fast jag arbetar på mitt sätt och andra har sina sätt för att arbeta med stegen. Jag arbetar ju i flera program. Jag blev ju som mina föräldrar var, jag blev också en alkoholist, men har vart nykter i 21 år. 

 

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress