Söp med mina föräldrar

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

28 juli

Sårbarhet

"För att klara den intensiva smärtan att leva med galenskap och att ha någon känsla av kontroll måste vi förneka våra känslor och gömma våran sårbarhet." BRB Pg356

När vi växte upp splittrades vi i många delar. På grund av sanningen runt oss lärde vi oss att dölja våra mer sårbara delar för att överleva. Vissa av oss blev flera personligheter och andra av oss var mindre brutna, men vi befann oss alla på något sätt. Vi anpassade och antog vad som helst som den överlevnadsteknik vi behövde.

Vid ACA-återhämtning kan det ta tid för några av våra dolda delar att göra sig kända - tills de litar på att det finns en inre kärleksfull förälder som accepterar dem.

Vi jobbar med våra återhämtningspartners och upptäcker hur man ger oss värme, kärlek, medkänsla och förståelse som vi inte upplevde som barn. När vi tröstar och skyddar vårt inre barn, bör vi läka vår prioritering när vi lär oss att tysta oss själva för att se vilka känslor som kommer upp - vilka minnen återkommer.

För att säkerställa att återhämtningsrummen är tillgängliga för oss själva och andra, kan vi också börja ge service på vårt möte på små sätt. Vi ser att vår ärlighet kan uppmuntra andra att möta sina egna rädslor när vi lär oss tillsammans hur vi upplever balans i våra liv.

På denna dag kommer jag att lyssna på och trösta mitt inre barn och acceptera alla de delar av mig själv som gör mig unik. Jag ser fram emot vem jag kan bli när jag läker.


 Jag satt och översatte den här texten i morse och hann inte lägga ut den för vi åkte och köpte en sodastreeam inte för att göra läsk utan mer för att göra kolsyrat vatten. Ja vilken galen familj jag växte upp med, fast det var inte så farligt ändå. Det var inget våld, fast det var ju lögner och jag visste ju inte vad som skulle ske när farsan söp till. Mamma gömde vinglas i skåpen, och jag bara undrar för vem hon gömde dem för. Säkert för pappa så att han inte skulle börja en supar period igen.

Det var många bevikelser och jag själv flydde in i min egna fantasi värld. Men när jag blev äldre så söp många ut av mina vänner hemma tillsammans med mig och mina föräldrar. Jag själv blev ju en alkoholist, men nyktrade till 1997 och farsan skruvade på korken 2000 någon gång.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress