Inte gå med vinst.

29 juni

Tradition sex
"Tradition 6 håller ACA fri från yttre påverkan och påminner oss om att inte låna ACA-namnet till någon relaterad anläggning eller ett externt företag. Genom att följa denna Tradition vi också pengar och prestige frågor som skulle hindra vårt primära syfte." BRB p.521


Vårt program kan inte köpas eller säljas. Vi behandlar andliga frågor som fritt ges och mottas fritt. Vi är uppdragna att hålla programmet klart utan några ekonomiska motiv.
Det finns frestelser att ansluta ACA-häxan till en mängd program som behandlar familjefrågor. Vissa av dem kan till och med visa sig vara ekonomiskt lönsamma. Vi finner att sådana arrangemang kan visa sig så distraherande att vi glömmer fokusen på vårt program.
Problemet med pengar, egendom och prestige kan vara mycket svårt att lösa, och ACA-programmet utövar en form av företagsfattigdom som frigör oss från de finansiella strängarna som skulle dra oss bort från vårt primära syfte. Vi kan inte tjäna två mästare samtidigt som vi gör det arbete som bara en ACA kan göra.
Denna tradition ger oss också vägledning för att organisera våra egna liv så att vi kan hålla fokus på vad som är viktigt, samtidigt som vi undviker distraktioner om pengar, egendom och prestige.
På denna dag kommer jag att följa den sjätte traditionen och hjälpa min grupp att fokusera på vårt primära syfte, vända bort från eventuella distraheringar från yttre källor.


Jag är glad att jag fann AVA mötena. Det programmet hjälper mig att tillfriskna. I från att ha växt upp med missbruk ut av mina föräldrar. Det är inte meningen att vi ska gå i förlust, genom att ha möten. Det är inte så att någon ska tjäna pengar på att folk ger frivilliga bidrag till gruppen. Vi ska leva fattigt och bara ha så att vi kan betala kaffet och köpa böcker, betala hyran för lokalen som vi är i. Vi har tur så vi sitter gratist i vår lokal, fast vi får betala kaffet så klart.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress