Är glad över att jag har funnit ACA

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

15 november

Löfte elva

"Med hjälp av vår ACA-supportgrupp kommer vi långsamt att släppa ut våra dysfunktionella beteenden." BRB s.591

Att få stöd för att genomgå den mycket utmanande uppgiften att göra ACA-arbete sker långsamt. Vi kan först höra om ett ACA-möte och överväga att delta i det, bara för att finna att dagen och tiden inte fungerar riktigt för oss. Därefter ändras vårt schema och vi kan satsa på vårt första möte, vanligtvis fyllt av oro. Vi kan börja med att titta på slagord som hänger på väggarna och bara lyssna på att höra om vi faktiskt har hittat en plats att arbeta genom våra problem.

När vi fortsätter att delta i möten kan vi börja titta på medlemmarna och börja chatta med dem efteråt för att se om vi kan börja samla mer stöd. När vi väl kontra, kan vi då bli redo att göra några inbrytningar i vår steg arbete med andra resenärer.

När vi börjar uppleva våra känslor och minnen återvänder, har de empatiska lyssnare vi har gett oss omkring oss uppmuntra oss att gå framåt. De har våra ryggar. Sedan släppte vi långsamt av våra dysfunktionella beteenden och släpptes ut i funktionsvärlden.

På denna dag kommer jag att söka upp ACA-medlemmar som kommer att stödja mig som jag lär mig att öva mer ändamålsenliga beteenden.


 Ja jag hittade ju AA för jätte många år sedan, det måste ha vart för trettio år sedan. Jag försökte finna nykterhet, men det var svårt. Inte ens den gången jag höll på att dörpå grund av konsekvenserna ut av mitt missbruk 1995 så slutade jag inte. jag fick hålla mig nykter då i ett år på grund ut av min hjärnskada. Fast när det året hade gått så var jag på flaskan igen. Men i augisti 1997 så hade jag fått nog. Jag gck tillbaka till AA. Hittade en ny grupp i förrten som jag bodde i då. Som för övrigt har ett slutet möte i dag för de som har modet att erkänna sin sjukdom.

Men runt 2000 någon gång, så hittade jag en gemenskap som hette ACA för oss som har växt upp i en dysfunktionell familj. Jag började gå på det också. Där pratade jag om hur det var att växa upp med en pappa som var en periodare. Jag gick ju i flera olika gemenskaper. Fast jag började arbeta i stegen i ACA. Nu har vi startat en ny grupp i förorten som jag bodde i och växte upp i nämligen Rågsved på tisdag kvällarna klockan 19:00

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress