En ny bok
Funderar på att lägga upp i från en ny bok.
 
Bilden kan innehålla: text
 

DA4ACOA
OKTOBER 14 
BELÖNING - ATT TA HAND OM MIG SJÄLV ÄR DEN BÄSTA TERAPIN

Vad gör jag för att vara schysst mot mig själv? Vad gör jag bara för skojs skull?

Jag lär mig att slappna av. Jag kommer att lära mig hur jag kan njuta av vila och återhämtning. Jag har lagt mycket tid på att göra saker för andra och att göra saker jag inte ens gillar. Jag har tillbringat timmar i terapistolen, på jobbet och på att ge det jag kan till alla andra. När jag gör detta, utan att se till mina egna behov, blir jag lätt upprörd, förtvivlad och ibland deprimerad. Liksom många andra barn till alkoholister valde jag hellre dubbelt arbete framför att koppla av och ha kul. Jag behöver inte längre bevisa mitt värde genom att arbeta mig till döds. Att vara en martyr kommer inte att ge mig extra poäng och en garanterad plats i paradiset; Det kommer göra mig sjuk, neurotisk och när jag väl ska umgås och leka kommer jag ha svårt att hitta glädjen i det.

Bara för idag ger jag mig själv full tillåtelse att vara bra för mig själv. Jag kommer låta mina positiva tankar forma ett bra liv för mig. Jag kommer att skämma bort mig själv på små sätt och observera hur bra det känns.

 
Ja att jag läser i literaturen och går på mötena i de gemenskaper som jag är med i. Jag tycker också att det är roligt att arbeta med mig själv. Jag har ju oftast vart egocentriskt.  Jag är nog dålig på att slappna av, för jag vill ha fart hela tiden. Det här är icke Godkänd översättning bara en översättning ut av en vän i gemenskapen.. Jag har fågat henne om jag får ta hennes texter. Men inte fått något svar ännu. Om hon motsätter sig det så kommer jag att ta bort dem.
Annars kanske jag även kan ha dem med här och berätta om mina reflektioner om dem.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress