Jag gick min egna väg

13 oktober

Bryt banden

"Som barn är vi bundna till våra familjer genom våra fysiska behov." BRB p. 88

Många av oss levde vår barndoms tänkande vad som hände med oss var vårt fel. Men vi fanns vid andras infall. Vi kunde äta, men priset blev skämda av en arg förälder eller ignorerad av en som var själv inblandade. Några av oss kände att vi bara fick en plats att sova om vi inte pratade om det sexuella övergreppet som händer i vårt hus. Vi fick skylla oss själva för att vi inte hade något annat sätt att förstå situationen.

Idag, som vi ser vår barndom för vad det var, lär vi oss att ersätta missbruket genom att odla ett inre kärleksfullt patent. Denna förälder skyddar vårt inre barn och tillåter oss att sitta med saker tills de blev avklarade. Vi drar inte förhastade slutsatser eller överlämnar för ett resultat som vi inte kan se. Om vi inte vet vad vi ska göra, ringer vi till någon och får hjälp att vända om det. Vi tillåter våra känslor att flöda fritt. Det är renande.

Vi är inte längre bundna till våra familjer på ett ohälsosamt sätt. Vi fokuserar på oss själva och börjar acceptera en högre kraft av vår förståelse. Vi rusa inte till dom när det inte finns någon klarhet. Vi är en del av ett fantastiskt universum och vi vet att vi inte kan se alla sidor av det på en gång. Vi accepterar att vi är där vi måste vara för idag.

På den här dagen skapar min inre kärleksfulla förälder gränser som gör mitt inre barn trygg och hel, oavsett vad som händer runt omkring mig.


 

Ja det här är min översättning och det är ju kanske inte den bästa översättningen. Fast jag gör ju det för min egen skull. även en annan som också översätter boken Stärka min återhämtning.

 

Att bryta banden

 

"Som barn är vi bundna till våra familjer genom våra fysiska behov". BRB p. 88

 

Många av oss har trott att det som hände med oss ​​i vår barndom var vårt fel. Vår existens var avhängig andras infall. Vi kunde äta, men priset var ofta att bli skammad av en arg förälder eller ignorerad av någon som var självcentrerad. Några av oss kände att vi fick en plats att sova bara om vi inte pratade om det sexuella övergrepp som pågick hemma. Vi tog på oss skulden för att vi inte hade något annat sätt att hantera situationen. Idag, när vi ser vår barndom för vad det var, lär vi oss att ersätta förövare genom att bli vår egen älskande förälder. Denna förälder skyddar vårt inre barn och tillåter oss att ta den tid vi behöver för att saker ska klarna. Vi drar inte förhastade slutsatser eller övertolkar resultat. Om vi ​​inte vet vad vi ska göra ringer vi någon och får ett nytt perspektiv. Vi tillåter våra känslor att flöda fritt. Det är renade och helande. Vi är inte längre bundna till våra familjer på ett ohälsosamt sätt. Vi fokuserar på oss själva och börjar acceptera en högre kraft av så som vi förstår en högre kraft. Vi rusar inte till doms innan vi nått klarhet. Vi är en del av ett fantastiskt universum och vi vet att vi inte kan se alla sidor av det på en gång. Vi accepterar att vi är där vi måste vara idag.

 

Bara för idag skapar min inre kärleksfulla förälder gränser som gör att mitt inre barn känner sig trygg och hel, oavsett vad som händer runt omkring mig.

Den kanske är bättre översatt, men jag gör det ju för min egen skull. Dels för att tillfriskna och även för att öva på min dåliga engelska. Ja jag har alltid gått min egna väg. Mamma arbetade som kassörska, även jag jobbade med henne eller hjälpte till när hon jobbade i Farsta tobak. När den låg bredvid polisstationen på Storforsplan. Det var ju 1987-88 någon gång. Har även jobbat med farsan som fastighetsskötare. Själv utbildade jag mig till barnskötare. Men jag började missbruka alkohol, så jag började en behandling. Men fick i stället mitt dröm jobb på en tidning. Men även där tog alkoholen över och jag började en ny behandling. Men även den misslyckades, fast jag fick mycket verktyg att arbeta med. För jag höll på att dö 1995 på grund av konsekvenserna ut av mitt missbruk. Men 1997 så skruvade jag på korken. Även farsan slutade dricka år 2000 någon gång.

Nu har jag min egna älskade föräldrar som tar hand om mitt egna innre barn. Vi får se vad som kommer att hända i dag. Vi ska i alla fall åka och handla i Farsta. Nu är ju den ombyggd och både polis och Farsta tobak har flyttats på sig. Arbetade även på dagis och fritids där för 29 år sedan. Men nu mera arbetar jag inom media i stället.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress