Jag tog efter mina föräldrars drickande

4 oktober

Andlig upplevelse

ACA rymmer hopp och acceptans till världens skadande vuxna barn, som kan slå botten och nå ut för hjälp. Att låta det sanna jaget komma fram i ACA:s vårdande atmosfär är en andlig upplevelse som väntar på vuxna barn som går in på den breda vägen mot ACA-återhämtning. BRB s. xv

Att komma till ACA var en lång och komplicerad resa för att många av oss måhända ens trodde att vi kanske var problemet och sökte några sätt att anpassa oss till familjens dysfunktion.

Vid något tillfälle slog vi äntligen i botten och övergav det faktum att vi behövde något annat, men inte veta vad det var.

På något sätt öppnade vår Högre Makt vägen, våra ögon och våra sinnen så att vi kunde hitta vårt första ACA-möte. Kanske var det förslaget från en vän eller betrodda rådgivare, eller en internetsökning. Vår högre kraft fann oss att söka.

När vi deltar i ACA-möten får vi känslan av tillhörighet som vi ovetande hade sökt. Här släpper den andliga upplevelsen av vår barndoms förvirring. Vårt sanna jag kommer ut ur de mörka gömda platserna och sitter bland våra medarbetare,

På den här dagen undersöker jag mig själv att min sökning har lett mig till min högre kraft, mitt sanna jag och stöd från mina medarbetare.


Eftersom jag själv tog efter mina föräldrars drickande och också blev en alkoholist. Jag fann AA och när jag arbetade i deras steg så började jag fundera på hur jag blev en alkoholist jag tittade på min barndom och såg att mina föräldrars alkohol konsumtion var väldigt stor. Jag till och med drack med dem. Men nu har jag slutat och mina föräldrar har lämnat dett jordeliv, och min pappa slutade även han efter min nykterhet. Han fick dö nykter. Jag vet inte om min mamma var en alkoholist, fast hon sa att hon var det, men hon slutade aldrig att dricka.
1997 när jag slutade att dricka och jag riktigt började arbeta i stegen så fann jag ACA runt 2000 någon gång. I början ut av året så såg jag till att starta en ACA grupp i Rågsved på tisdagar klockan 19:00 på Rågsved folkets hus.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress