Undvika återfall
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

14 oktober

Service

"Röda flaggor som varnar för att en botten eller ett återfall kommer att innebära att man slipper ut möte och isolering: att vara argumenterande för en av familjen roller av hjälte, förlorat barn eller maskot, allmän icke-åtagande till återhämtning: undvika stegen och intellektualiserande, misslyckande att ge service till ACA, hängde på sex, droger, mat eller annat tvångsbeteende, och agerar med perfektionism och misslyckas med att prata om känslor och inre budskap. ”BSB s. 70

ACA handlar om djupa attityder och beteenden som ibland är svåra att säga medvetna om. Säkerheten är lätt att känna igen och erkänna i vårt medvetande. Men andra ligger under flera lager av självbedrägeri eller socialt fördelade attribut.

När vi saknar möten på ett konsekvent sätt kan det verka som ett sätt att undvika oönskade smärta och besvikelse. Men det ger också vår kritiska förälder möjlighet att distrahera oss från vår helande resa. Denna falska själv är mästerlig att hitta sätt att undvika att göra det arbete som ger oss en livslängd av hopp.

I ACA är ett sätt som hindrar oss att komma tillbaka till att ge service från ett utrymme för kärlek. Detta är ett säkert sätt att hålla oss själva förvandlade till våra sanna själar och vår inre kärleksfulla förälder, vilket leder till att vårda vårt inre barn. Genom att ha konsekventa incheckningar med oss själva kan vi hålla oss fokuserade på vad som är bra med vårt program och hur de bästa hjälpmedlemmarna kan börja sin återställningsprocess.

På denna dag kommer jag att ge service till min aca-grupp som ett sätt att hålla sig medvetet och fokuserat på min återhämtningsprocess.


Det här är min översättning det finns en som kan övesättta bättre. Men jag försöker att översätta själv för att öva min engelska.

 

 

Icke Godkänd översättning

ACA SMR 14 oktober Service

 

"Vi ser varningsflaggor när vi håller på att slå i botten eller är i en återfallsprocess. Dessa kommer när vi slutar gå möten och isolerar oss; vi är orimliga, söker konflikt eller skvallrar mycket; förlorar fokus och plockar upp gamla roller i familjen; t ex som hjälte, osynligt barn eller maskot- vi upphör med våra åtaganden i programmet: vi undviker stegarbete och vi börjar intellektualisera; vår service i ACA minskar, vi agerar ut på hetsig konsumtion av sex, droger, mat eller andra tvångsmässiga beteenden. Vi kräver perfektionism och misslyckas med att prata om känslor och berätta om vår inre kritiker. "BRB p. 70

 

ACA behandlar djupa attityder och beteenden som ibland är svåra att vara medvetna om. Visst, de som stirrar oss i vitögat är lätt att känna igen och erkänna. Men andra ligger under flera lager av självbedrägeri eller är sådana saker som gett social status. När vi undviker att gå på möten kan det vara en strategi för att undvika smärta och besvikelse. Men det ger också vår kritiska förälder möjlighet att distrahera oss från vår helande resa. Detta falska jag är en expert på att hitta sätt att förhindra oss från att hitta den livlina av hopp vi behöver. I ACA är ett sätt som hjälper oss att komma tillbaka till möte, att vi åtar oss att göra service, service bör endast göras från en position av kärlek. Detta är ett säkert sätt att hålla oss fokuserade på våra sanna jag och vår inre kärleksfulla förälder, vilket gör att vi vårdar vårt inre barn. Genom att checka av med oss ​​själva regelbundet, kan vi hålla oss fokuserade på vad som är bra med vårt program och hur vi på bästa sätt kan hjälpa andra medlemmar att påbörja sitt tillfrisknande.

 

Bara för idag jag kommer göra service i min ACA-grupp som ett sätt att hålla mig medveten och fokuserad på mitt tillfrisknande.

 
Jag har funderat på återfall som vuxet barn. Jag blev ju själv alkoholist och mitt återfall i alkoholism skulle innebära att jag skulle börja dricka igen. Jag hade lovat min hemma grupp att göra en manual för att leda mötet. Jag har skrivit den förut fast den ligger i en annan dator så jag får göra en ny. Jag har funderat på vilken roll som jag var när jag var liten. Kanske var jag en maskott eftersom jag hade tre äldre bröder som hjälpte mig. Ja de var alla halvbröder. Jag blev ju också alkoholist och en ut av bröderna dog i sjukdomen. De två andra får själva säga om även de har sjukdomen. Jag kan inte ställa deras diagnos.
Jag är glad över att jag har flera program att gå till. Dels AA eftersom jag även är en alkoholist. Jag skrev i från min andra blogg om den stora boken i från AA och det avsnittet var TILL ARBETSGIVAREN. Jag behöver gå på möten i AA för att inte ta ett återfall i den sjukdomen.
Jag tycker att jag gör service i min hemma grupp i ACA men vi är en sådan liten grupp än så länge. Nej nu måste jag göra mig i ordning för att äta frukost och sedan bege mig till ett möte i AA i min hemma grupp.  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress