Den lilla gruppen
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

29 september

Tradition nio

"Med tjänsten grundad i kärlek, skapar ACA servicekommittéer och kommittéer som är direktansvariga för dem de tjänar. Kommittéerna har stadgar och förfaranden men är som sådan inte organiserade i ett styrande organ ." BRB s.536

Vi kommer till ett ACA-möte för att vi hör det är där vi kan prata om våra barndomars saker. När vi går i någon börjar mötet, gör någon annan en sekreterares rapport, någon annan samlar donationerna, och andra räkna upp saker i slutet. Ingen i mötet ansvarar för att koncernen är ansvarig för allt i affärer.

Den upp och ner pyramiden representerar vår företagsstruktur, med medlemskap i toppen och kommittéer eller servicestyrelsen nedan. Nykomlingen har lika mycket rätt att prata som den mest erfarna medlemmen. Om ett problem uppstår och gruppen beslutar att bilda en kommitté, svarar utskottet fortfarande på gruppen. Om ett möte eller en intergrupp gör förfrågningar till Världstjänstorganisationen måste de svara.

Ingen av våra betrodda anställda ges någon makt över en individ, såvida inte individen utgör en risk för andra medlemmar. Då måste medlemmens övergripande säkerhet skötas, med mått av medkänsla och lämplig självförtroende.

Vår kärlek till varandra och förverkligandet av den enorma smärtan vi har varit i är det som stöder strukturen än att vår gemenskap fungerar.

På denna dag kommer jag att vara en ansvarig medlem i ACA-gemenskapet, svara på mina ACA:s med samma mildhet, humor, kärlek och respekt som jag har fått och har lärt mig att visa mig.


Det här systemet har de flesta själv hjälps program. Jag går ju i fler olika gemenskaper, men jag får inte blanda ihop dem. Jag går på ACA, på grund av min uppväxt. Sedan går jag på AA för min nykterhets skull. Nu har jag vart nykter sedan 1997, men jag fortsätter att gå på mötena eftersom jag har hört många som tar återfall, har slutat att gå på möten. Fast jag går inte längre på AA möte varje dag. Ett par  gånger i veckan kan det bli, men om jag råkar missa något möte så är det inte hela världen. 

 

Jag har ju även startat en ACA grupp i Rågsved på tisdagkvällarna klockan 19:00 i Rågsveds folkets hus. Eftersom jag föddes och växte upp i Rågsved. Jag hoppas att jag får sällskap på tisdag. Att vi kan växa upp till en stor förortsgrupp. Bara Gud så som jag ser hen har svaret.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress