Hemma och tar hand om mig själv
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

5 september

Lösning – Kärlek

"Vi lär oss att reparera oss med mildhet, humor, kärlek och respekt." BRB p 590

Vi kan ha vuxit och tänkt att vissa människor bara visste hur man älskar bättre än andra. Kanske undrade vi för oss någon som var känd som tycktes ha ett djupt meningsfullt förhållande med hans eller hennes romantiska partner.

Det möter när vi hör våra sanningar sjungit in i andras röst, det bekräftar att vi inte är freaks, vi är människor inte bättre eller sämre än den som sitter bredvid oss. Och som människor kan vi reparera den del av oss som kastades åt sidan. Vi är inte "färdiga produkter". Vi kan ge och ta denna förvirrande tänkande kärlek.

När vi hör andra framläggs och ser i ögonen är det vi har ett värde. "Musiken" vi samman gör har betydelse. Det bekräftar vårt värde att erkänna att vi inte är ensamma där vi "sjunger" med varandra. Vår sång, medan den är vår och har delar till den som är vår ensam, är inte främmande för andra ACA.

Sanning av verklighet vid möten är faktiskt ett uttryck för kärlek till varandra. Vad vi kan lära känna, vi kan också dela med vårt inre barn.

På denna dag ska jag lära mig mitt inre barn för mig sanningen utan rädsla och att lita på att den verkliga kärleken tar engagemang.


Jag missade mötet i går i min hemma grupp eftersom jag var förkyld. Fast det var en där och det var ingen som kom. Det är tråkigt att det inte kommer någon. Jag vill också gå på möte, men när jag ligger hemma och är sjuk och tycker synd om mig själv. Ja jag självömkar, det gör nog de flesta män under en förkylning. Fast jag vet de som har det mycket värre än vad jag själv har. Ja jag måste först och främst reparera mig själv med förkylningen. Orkar inte mycket nu förutom att sitta framför datorn hemma och skriva. Jag har ju lite böcker som jag vill skriva.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress