Jag är inte värdelös
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

30 september

Egenskap elva

 

"Vi bedömer oss hårt och har en mycket låg inställning av självkänsla." BRB s.15

Många av oss upplevde vanligtvis kritiska tankar i våra huvuden i våra liv. Om någon föreslog att vi "tänk positiva tankar" försökte vi. Ibland gjorde det oss bättre, men det varade inte lång stund. Vi befann oss fortfarande fast och trodde den kristna rösten inuti. Vi trodde att något måste vara fel med oss, men vi ville verkligen inte att andra skulle veta hur illa vi kände och hur svårt vi var på oss själva.

När vi kom till ACA identifierade vi med egenskap 11 genast. "Ja, jag bestämmer mig definitivt hårt”, tänkte vi. "Men du menar att jag inte är ensam i den här förbannelsen? Du menar att jag inte måste skämmas för det här eftersom tusentals, om inte miljontals andra gör det också?"

I detta program hittar vi hopp. Vi lär oss att det finns en lösning: att bli vår egen kärleksfulla förälder. Vi lär oss vad som är en kärleksfull förälder hjälp och börjar öva att reparera oss själva. Och precis som med alla föräldrakunskaper vet vi att det krävs övning för att få det rätt. Men det kan så småningom bli så naturligt som vår hårda självbedömning en gång var.

På den här dagen kommer jag att öva att reparera mig själv med godhet och självkärlek. Detta inkluderar förlåtande av mig själv om jag glider och befinner mig självkritisk.


 

Ja jag har också en väldigt låg självkänsla. Jag tror hela tiden att jag inte duger så som jag är. Fast jag har blivit bättre efter att jag startade gruppen Duger som jag är. Jag är inte värdelös trots att jag är liten och kort, tog efter mina föräldrars drickande och blev själv en alkoholist, fast nykter sedan 1997. Jag är inte värdelös trots att jag har haft en begynnande hjärnskada. Jag har säkerligen sviter kvar efter den. Men jag duger ändå så som jag är. Så länge jag undviker att ta det första glaset. Det har jag den stora boken till min hjälp.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress