Jag är inte värdelös
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

8 september

Självtvivel

"Vi tror att något är fel med oss trots att vi inte kan välja vad det är. Med denna tro kan vi gå igenom våra vuxna liv och tystnad fördöma oss och tvivla oss själva som en normal levnadsförlopp." BRB s. 30

När de flesta av oss kom till ACA hade vi försökt på olika sätt att förändra som kan ha bidragit till att flytta oss lite framåt, men det underliggande lidandet och själva sabotaget fortsatte. Vi var medvetna om våra mönster, men vi visste inte hur vi skulle stoppa dem.

Det var lätt för oss att tro att det var något fel att vi inte kunde sluta. Vi trodde vi var dömda till detta öde och dysfunktionella beteenden. Detta hjälpte oss att känna oss ensamma och isolerade, rädda för att komma ut ur gömningen för att avslöja de rötter som vi skämdes över.

Om vi är lyckliga och modiga nog att öva ACA-återhämtning börjar vi framstå från den här "plågsamma" naturen av dessa smärtsamma tankar. Vi känner glimt av hopp och lovar att det finns sätt att sluta upprepa dessa smärtsamma mönster. Vi kan sluta fördöma oss och tvivla oss själva genom att tala vår sanning i en säker och empatisk miljö med andra ACA. Vi upptäcker att vi inte är ensamma, andra har känt samma självförtroende och självtvivel. Detta hjälper oss att befria oss. Vi börjar bygga broar som öppnar oss för en ny frihet och självkärlek som i slutändan är det vi längtade efter.

På denna dag kommer jag att fortsätta att vara ärlig om min självförtroende och ha modet att berätta för min historia. Jag kommer ihåg att jag inte är ensam i denna resa


 

Ja jag kände också mycket självtvivel. Dels för att jag själv blev en alkoholist och att jag hela tiden flydde mina känslor. Jag är kort och tänkte att jag inte dög någonting till. Fast sedan började jag tänka efter, jag lyckades att sluta missbruka alkohol och andra beroendeframkallande substanser 1997. Trots att jag hade fått en hjärnskada på grund ut av konsekvenserna ut av mitt missbruk. Efter den svåra misshandeln 1995.

2012 så skapade jag en grupp som heter Duger som jag är. För jag kände trots att jag har en massa fel och brister så duger jag ändå så som jag är. Där lägger jag ut små texter varje dag. Det kan vara om min nykterhet, roliga historier eller visdoms ord och reflekterar över dem.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress