Just nu!!
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

24 september

Vara i nuet

"vi lär oss att vara i ögonblicket och att vara närvarande i våra kroppar. Vi lär oss att sluta tänka". BRB s. 266

När vi kom till ACA kanske vi aldrig kände hur det var att vara i våra kroppar och uppleva våra känslor. Vi kan ha haft extrema känslor, men vi visste inte hur vi kände våra känslor. Den känsla av panik som ofta sköljdes över oss verkade så bekant att vi kanske inte har märkt det för vad det var.

När vi blir många deltagare i våra möten, lär oss att bara våra själar, började vi bryta. Ibland var det smärtsamt, men vi vet att vi inte behövde gå igenom smärtan ensam. Vi ringde telefonsamtal och gjorde jobbet. Vi bad en medresenär att arbeta med oss. Vi trodde på andra i ACA:s när de sa att vi inte var ensamma.

Vi samlade modet att sitta genom smärtan av återkallelse från vad som höll oss bundna inuti. Kanske för första gången kände vi skammen och övergivenheten från vår barndom - de var som tickande tidbomber inuti oss. När våra kroppar var ofullständiga lärde vi oss inte att hamna i panik.

Vi fick tillit till oss själva och vår Högre Makt. Vi flyttade ut ur vår smärta och den mentala och fysiska slöjan som kan ha hävdat oss. Vi accepterade att vi inte var perfekta och livet blev bättre. Vi blev autentiska i våra ord och handlingar.

På denna dag kommer jag inte att resa denna resa ensam. När jag behöver hjälp, vet jag att jag har mina ACA:s och min högre kraft.


 

Ja vi lär oss varje dag och upptäcker våra fel som vi hade missat i från vår barnsom. Vi blir som nya vuxna. Vi inser vad det är vi behöver lära oss på nytt. Att vi får ändra våra beteenden som vi tog på oss under min uppväxt i en dysfunktionell familj. Fast det var ju då och nu är nu. Jag behöver leva för stunden. Men vissa beteenden är svåra att ändra på. Då får jag be till min Högre kraft om hjälp. Eller att lyssna på mötena, vi har möte i min hemma grupp i Rågsveds folkets hus klockan 19:00 i morgon. Fast det är i morgon, jag ska leva nu i dag och hoppas på att morgondagen kommer att bli ett bra möte.

För tillfället är jag på arbetet och ska fortsätta med det. Får se hur det blir i kväll om det blir något möte.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress