Tillfriskna från uppväxten
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

September

"Vem skulle ha trott att pratade om, förtroende och känsla skulle motsvara en andlig upplevelse, men det gör det för vuxna barn. Vi kände det nya andligt i vår andning och i den meningen att vi skulle möta livets term" BRB s 285

 

1 september

Överlämna

"Vi måste hitta ett sätt att överge och bli präktig." BRB s. 156

Vid varje möte ser vi oss själva i ACA-problemet som det läses högt. Vi identifierar med egenskaperna och känner till smärtan de har gjort. Vi hör lösningen och vill se den fungera i våra liv. Vi tog det svåra steget att gå genom dörren till vårt första möte och samlade modet att återvända.

För att återhämta sig måste vi lita på processen genom att erkänna att vi inte kan läka ensam. Genom att lyssna på våra bröder och systrar i ACA lär vi oss något nytt och inser att vi inte har alla svaren. Vi kan känna problemet och lösningen i våra huvuden, men utan hjälp kommer många av oss att ha stor svårighet att veta det i våra hjärtan, där det verkligen betyder något.

Vi lär oss att släppa ned isolerings murarna som vi har konstruerat så omsorgsfullt och tillåta oss ett mått på sårbarhet för att kunna arbeta med stegen. Vi överger våra gamla sätt att vara och lita på att vår Högre Makt leder oss till större tillväxtnivåer.

På denna dag övar jag förtroende genom att överge till återhämtningsprocessen. Jag öppnar mitt hjärta och öppnar mig därmed för att läka.


 

Ja nu är det ett ny månad och då är det om steg åtta Gjorde en lista över alla personer vi hade skadat och blev villiga att gottgöra dem alla. Ja jag försöker att bli så präktig som jag kan. Ja när vi läser problemet  på ACA möten så känner jag igen mig, eftersom jag själv blev en alkoholist. men är nykter nu sedan 1997. Ja runt 2000 så hittade jag ACA och fann en lösning på att leva som en vuxen. Jag startade en grupp i Rågsved på tisdagar klockan 19:00 i Rågsveds folkets hus. Jag hoppas att jag slipper vara ensam på mötet på tisdag. Det hjälper mig att tillfriskna från alla defekter som jag fick efter att ha växt upp i en dysfunktionell familj.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress