Vill inte begå misstag

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

14 september

Misstag

"Varje gång vi dömde oss utan barmhärtighet för vanligt misstag var det förlust." BRB p. 199

Många av oss uppvuxna i dysfunktionella familjer fick meddelandet att det inte fanns utrymme för fel. Vi kan ha uppstått genom att kontrollera föräldrar som förväntade sig perfektion. Vi blev utskällda eller till och med misshandlade för att gjort misstag. Vi får inte vara barn och lära av våra misstag eller lärde oss att göra misstag var en del av att vara mänsklig.

Vi internaliserade denna dom. Även efter att vi lämnade våra barndomshem behandlade vi oss hårt när vi gjorde misstag. Inspelningstankar kan ha hållit en underliggande ångest för oss inom oss, till exempel "Jag är rädd att jag kommer i trubbel. Jag är rädd att jag ska få tag i." Några av oss skämdes så för misstag som vi ljög eller lurade för att täcka dem. Vi kan delta i beroendeframkallande eller tvångsmässigt beteende.

När vi omfamnar ACA-återhämtning upptäcker vi att vi kan avslöja våra brister i ett stödjande gemenskap. Vi kan öppet dela berättelser om vad vi brukade gömma och få kärleksfull acceptans. Vi vet att vi inte är ensamma när vi hör någon annan som delar. Vi känner oss exalterade och fria när vi arbetar med stegen.

På denna dag kommer jag att identifiera ett misstag som jag gjort och dömer mig hårt för. Jag kommer att berätta detta för minst en person som jag litar på och känner mig ovillkorligt accepterat från.


Ja jag är väldigt rädd för att begå misstag. Känner mig så misslyckad då. I bland så måste jag gå i mot mina rädslor. Fast om jag skulle misslyckas då så skulle jag bli ännu mindre. Fast jag har en blogg som heter fredlig.se som jag brukar lägga upp i min FB sida som heter Duger som jag är. För jag är inte värdelös. Klart att jag kan göra många misstag, men jag duger ändå som jag är. Fast i dag så tog jag en text i från Koranen, och den brukar jag inte läsa, fast jag har även texter i från Bibeln och jag är inte Kristen. Jag tror bara på en Högre kraft.

 

Mina föräldrar var ateister och jag fann min Tro i de olika gemenskaper. Både i ACA,AA och Al-Anon.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress