Jag gör framsteg varje dag
 
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning
 

22 februari

Framsteg

"För att göra framsteg måste vi ha ACA:s sätt att leva och allt det har att erbjuda. BRB s.33

 

  Många av oss går trogen på vårt veckomöte och känner att vi arbetar med vårt program. Vi erkänner att ACA har hjälpt oss att göra positiva förändringar i våra liv, men vår entusiasm är inte densamma som den en gång var och det verkar inte vara så mycket förändring som händer längre. Ja, det finns säkert andra saker som vi gillar att fixa i våra liv, men det händer bara inte. Medan vi uppskattar den ärlighet som händer i vårt möte börjar vi tänka att programmet inte längre fungerar för oss, så att det kan vara dags att nöjda med någonting annat.

  Vi finner oss själva tänker på dessa tankar, det kan vara dags för en inventering. Har vi ett aktivt förhållande med en högre kraft? Har vi en sponsor/medresenär vi pratar regelbundet för support och vägledning? Kommer vi till andra möten, kanske till och med telefon- eller internetmöten, för att få ett nytt perspektiv? Har vi gjort servicearbete för att komma ut ur vår komfortzon? Om vi svarar nej till dessa frågor kanske är det inte det program som inte fungerar. Kanske ser vi inte programmets fulla potential.

   På denna dag ska jag utvärdera mitt engagemang för hur jag jobbar med programmet eftersom jag vet att det fungerar för mig när jag jobbar med det. Och jag är värd det.


Ja den här texten kom sent, eftersom jag inte hade någon dator igår. Men jag skrev det här på kvällen Det här hjälper mig i min återhämtnig till ett något så när normalt liv. Jag delar gärna med mig ut av mitt arbete.. Jag vet inte om det kan hjälpa någon. Det hjälper i alla fall mig. Både på att bli bättre på engelskan och att förstå min uppväxt och hur jag blev så som jag blev. Jag förstår mig själv mer och mer.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress