Jag gillar mig själv nu mera
 Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

15 januari

Löfte ett

 

"Vi kommer att upptäcka våra verkliga identiteter genom att älska och acceptera oss själva." BRB p. 598

Verklig identitet? De idéer som vi inte är "riktiga" kan vara mycket förvirrande först. Konceptet är svårt, till och med galning. När vi går till möten kan vi börja höra om en kritisk inre förälder, som inre kärleksfull förälder och det gömda Inre barnet. Det verkar komplicerat.

Någonstans under de första månaderna när man deltar i möten klickar den. Långsamt lär vi oss, förstår och tillämpar den information vi samlat in, och en dag blir realiseringen av vårt dilemma klart. Bilden kommer äntligen fram. Utan att veta det har vi förolämpat ett bedrägeri: försonar vårt sanna jag med vårt falska jag.

När vi dyka in i steg arbete, börjar vi anpassa oss. Samtidigt accepterar vi oss själva. Inte längre otätande och vandrande vilse, vår kurs avslöjades med varje dag för att utöva detta enkla, högre kraftgivande program.

Ett mirakel uppstår som ett resultat av det arbete vi gör i ACA: vi avskalar vårt sanna jag från vårt falska jag, omfamnar vårt dolda inre barn med vår inre kärleksförälders vårdande armar och bärs till högre och högre frihetsnivåer.

På denna dag kommer jag att lyssna, lära och tillämpa koncept och principer för ACA-återhämtning. De är sätt att upptäcka min riktiga identitet, så att jag kan älska och acceptera mig själv.


Ja jag älskar mig själv nu mera. Jag skapade en FB grupp som heter Duger som jag är. Ja jag kan ibland fundera på vem är jag egentligen? Jag är ju verkligen annorlunda nu efter att jag dels fick skadan och att jag dessutom nyktrade till. Jag har nu mera accepterat mig själv med dem fel och brister jag har. En del kan jag kanske rätta till, andra kan vara svårare. Jag tar hand om mig mer i dag, än vad jag gjorde förut. Fast jag vt att jag fortfarande är väldigt egocentrisk. Men förhoppningsvis inte egoistisk.

 

Som tur är så är det möte i min hemma grupp i kväll klockan 19:00 i Rågsveds folkets hus. Jag hoppas att det kommer några på mötet. Vi kanske ska ordna en steggrupp där. Vi får se. Jag ska i alla fall dit i kväll. Allt för att finna mitt rätta jag.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress