Nya dag på ett nytt år

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

 

JANUARI

"Varje ACA-medlem är lika med nästa och har en jämn röst oavsett jobbstatus eller karriärsval. Vi är alla vuxna barn som relaterar till varandra på nivå av empati istället för sysselsättningsnivå eller brist på sysselsättning." BRB s. 528

1 januari

Medresenärer

 

"Varje ACA-medlem är lika med nästa och har en jämn röst oavsett jobbstatus eller karriärsval. Vi är alla vuxna barn som relaterar till varandra på nivå av empati istället för anställning eller sysselsättning." BRB p.528

I mötesrummen kan vi sitta bredvid en läkare, en präst, en vaktmästare, en hemmafru eller bara om något yrke vi kan tänka oss. Men vem sitter vi verkligen bredvid? Vi sitter bredvid ett annat vuxenbarn, med alla rädslor, osäkerhet och trauma som hen kan medföra. I ett samhälle där vårt värde verkar vara uppmätt i materiella ting eller den position vi har, finns det få andra ställen förutom i ett 12-stegsmöte där vi alla är lika, där ingen av oss tar något beslut för de andra.

I ACA är vi andliga varelser som går igenom en mänsklig erfarenhet. Vi når ut till varandra för kärlek och förståelse som inte gavs oss i vår familj av ursprung. Vi firar varandras segrar och stöder varandra i våra tider av sorg.

Framgång i ACA mäts inte med pengar eller status, men med inre frid och lugn. Vi delar vår erfarenhet, styrka och hopp med varandra när vi skrattar tillsammans, gråter tillsammans och vet att vi är hemma.

På den här dagen vet jag att jag i denna värld inte är ensam så länge jag har mina medresenärer.


I dag är det tisdag, och egentligen skulle vi ha mötesdag dag i dag, men eftersom det även är nyårsdagen i dag så har Rågsveds folkets hus stängt. Men nästa tisdag så är det möte och då är det ett år sedan jag fick tillgång till vår möteslokal. Jag satt många tisdagar själv, fast sedan så kom det lite folk, och nu är vi några som träffas varje tisdag. Vad vi jobbar med har inte med saken att göra, utan det är att vi alla är uppväxta i en dysfunktionell familj, Så jag hoppas att även nästa tisdag så kommer det lite folk till mötet.

 

Så får vi se hur tisdagsmötena kommer att bli. Vad vi ska ha för möten. Nu ska jag i väg och handla. Annars så vet jag inte vad som ska hända.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress