Skönt att våga släppa taget
 
 Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning

13 januari

Tar en risk

 

Att prata om våra känslor är dock en risk, men det här är en risk värd att ta eftersom belöningarna är stora. "BRB p. 186

  Var är det säkert att prata om våra hemliga rädslor, våra upplevda brister och våra tvivel om vår egen mentala hälsa? Vår högre kraft gav oss en grupp ACA:s som lyssnar på våra känslor och inte dömer oss.

  Våra ACA-medresenärer vet vad vi känner och delar många av våra likande tvivel och våra ofta missvisade uppfattningar. De gör det utan att försöka fixa oss och utan att berätta för oss att "komma över det". Händerna är utsträckta till nykomlingar som riskerar att gå igenom mötesdörrarna för att berätta hemligheterna.

  Det är väldigt svårt att inte tro på en högre kraft när vi går in i ACA-rummen och ser den ovillkorliga kärleken vi visar mot varandra. Möjligheten att dela våra känslor i denna säkra miljö förflyttar oss mot programmets fördelar.

  Vi upplever miraklet att lära oss att älska oss själva, och vi projicerar en ny bild till världen.

På denna dag vet jag att i ACA kan jag riskera att dela mina innersta känslor. De kommer att mötas med acceptans och kärlek.


 Jag kommer ihåg när jag arbetade med det andra tolvstegs programet, för att bryta mitt alkohol - beroende. Då kom vi fram till det fjärde steget och rädsla listan. Jag sa att jag inte var rädd för någonting. Jag hade ju redan vart med om min stora olycka, efter den svåra misshandeln 1995. Jag har ju även en hemsk bild på mitt ansikte som mon bror tog på mig. Fast den är för skrämmande att visa upp.

Nu mera så vet jag att jag kan råka ut för svårigheter, fortfarande, fast så länge jag inte flyr verkligheten genom att fly in i alkohol eller andra droger. Klart att jag fortfarande är rädd för mycket. Jag är väldigt rädd för att göra fel, att inte duga så som jag är.

Jag vet att jag fortfarande är rädd för mycket, jag är rädd för att prata med andra att ställa olika krav. Rädd för att folk ska bli arga på mig. Rädd för att misslyckas. Fast jag arbetar med att våga gå i mot mina egna rädslor. Jag har rätt att begå fel.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress