Strävar efter det
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

7 januari

Känslomässig nykterhet

"Genom meditation börjar vi visualisera känslomässig nykterhet. BRB s.265

Många av oss hade problem med att lära sig lektionsreglerna när vi var i grundskolan. Vi skrev meningar utan kommatecken, till exempel: "Vi är hunden gjorde det inte", som lät som vi "är hunden". Reglerna var främmande för oss och verkade svåra vägen, som att använda kommatecken som berättade för att "andas/paus här.

Känslomässig nykterhet kan vara väldigt likt skiljetecken eftersom det tillåter oss att sätta gränser och vara mer tydlig om våra önskemål och behov. När vi pausar och andas blir livet mer hanterbart. När vi lär oss att uttrycka vår outtryckta sorg till andra i programmet, finner vi att de förstår vad vi säger eftersom vi säger det på ett sätt som de kan höra oss.

När vi lyssnar uppmärksamt på problemet och lösningen när de har läst på våra möten, lär vi oss att inte bara höra utan absorbera dem. Vi börjar visualisera vad vårt liv kan vara om vi övar steget och använder han ACA-verktyg, inklusive meditation. Vi lär oss att pausa, andas djupt, fokusera och börja göra känslomässig nyfikenhet en verklighet i våra liv.

På den här dagen ska jag pausa och komma ihåg att precis som det tog tid att lära sig läsningens regler i skolan, så kan jag också uppnå känslomässig nykterhet med övning och fokusering. Men insatsen är definitivt värt det.


Jag blev praktiskt nykter för länge sedan, fast det känslomässiga nykterheten kan ta längre tid att bli. Jag längtar till i morgon då vi ska ha det första ACA mötet i Rågsved för detta år. Det är där jag får min känslomässiga nykterhet. När jag gick i grundskolan så skilkade jag och var inte intresserad ut av att lära mig. Jag ville hela tiden fly. Fast innerst inne så ville jag lära mig saker och ting. Nu på äldre dagar så ångrar jag mig för att jag var så strulig som ung.

Det är därför jag är så dålig på engelska det här är i från Google translate  och den översätter ju inte riktigt. Nej nu ska jag äta frukost och gå till jobbet första gången i år. Ett jobb som jag älskar. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress