Behöver arbeta med mig själv
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

SMR 19 oktober

 

Åtgärd

 

"tillfrisknandet kräver sin ansträngning." BRB p. 50

  Vår högre kraft alla fåglar på jorden har mat, men äta måste de göra själva. Det skulle kanske vara skönt att bara sitta i tillfrisknande rummen och låta programmet smitta oss utan att själva behöva göra fotarbetet.

  Några av oss har försökt detta, några i många år, och undrade varför vi inte upplevde någon förändring. Vi kan vara nyktra och drogfria men fortsätta att ha känslomässigt kaos och dysfunktion i våra liv och tänkande. Så småningom, om vi har tur, kommer vi inse, att inget kommer förändras om vi inte jobbar på det. Och vi behöver programmet, våra medresenärer och mest av allt vår högre kraft.

  Om vi ​​kommit av oss, öppnar vi våra sinnen och hjärtan för att se vad som fungerar för andra. Kanske kommer samma sak att fungera för oss. Vi vet att vi behöver göra en ansträngning för att tillfriskna. Och när vi gör jobbet inser vi att tillfrisknande inte skapar storm: det ger oss ett välbehövligt paraply som vi inte tidigare haft.

 Bara för idag kommer jag att lämna "boet" och göra det arbete som behövs för att arbeta på mitt tillfrisknande, det tillfrisknande som kommer att förändra mitt liv.


 

Ja mina föräldrar är döda, och jag är vuxen nu. Fast jag är fortfarande ett vuxet barn. Även jag tog efter mina föräldrars drickande. Blev själv en alkoholist. Men jag nyktrade till 1997 och min pappa slutade att dricka 2000 någon gång. Så han fick de sista tolv år i nykterhet. Jag ska i väg i dag och göra service. Tänkte sitta i tele jouren i ett par  timmar. Kanske kan jag hjälpa någon att undvika det första glaset.

 I morgon så är Rågsveds gruppen öppen från klockan 12:30 och efter det så är det ett AA möte. För oss som också började dricka som våra föräldrar. Ja vi är många som också gjorde det. Min morfar och mormor var absolutister, de rörde inte en droppe i hela sitt liv. Eftersom min morfars far var en alkoholist. Mamma sa att hon var alkoholis, fast jag tycker att hon var mer en storkonsument. Hon sa det nog bara för att jag hade erkänt min alkoholism, och att även min storebror dog i den här sjukdomen. Jag själv höll på att dö på grund ut av konsekvenserna ut av mitt missbruk 1995. Fast jag överlevde med en hjärnskada som följd. Läkarna sa att jag inte fick dricka alkohol på ett år. Jag höll mig nykter i ett år, fast sedan så började jag igen. Jag höll på i något år, men 1997 så slutade jag att dricka alkohol över 1%. Jag lärde mig i AA:s gemenskap att sluta dricka. Att jag bara behövde ta en dag i taget. Nej frukost och sedan göra sig i ordning för att gå ned till jouren.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress