Har svårt med mitt tålamod

 

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

 

 

21 oktober

 

Tålamod

"Ombyggnad eller byggnad tar våra lögner tid. Det tar tålamod och stadig fokus." BRB p. 431

  Många av oss visste aldrig vad fokus eller tålamod verkligen såg ut tills vi kom till ACA. Vi hade tillbringat våra liv flyttar frenetiskt från en sak till en annan.

  När vi började utöva nya beteenden började vi att först vara konsekventa i vår närvaro vid mötet. Sedan började vi nå ut genom att ringa och ringa efter hjälp för att hålla fokus. När vi blev villiga att ta på tjänsteuppdrag i mötena, var det både att beklädnad vår egen återhämtning och ge tillbaka. Vi letade efter balans och insåg att det tog tålamod att återhämta sig från de år då dysfunktionen vi upplevde.

  Vi lärde oss att ta hand om våra fysiska behov, vila när vi var trötta och äta hälsosam mat för att vårda våra kroppar och sinne. Vi började dra tillbaka våra tvångsbeteenden när vi blev mer medvetna om dem.

  Nu ser vi våra ansträngningar att betala av när vi upplever lugn. Vi har lärt oss att fråga efter vad vi behöver i våra jobb, vänskap och romantiska relationer eftersom vi vet att vi är värda det. Om andra inte hör oss fortsätter vi vidare. Vi har gått modigt i ljuset av återhämtning, känner oss trygga, kanske för första gången.

  På denna dag ber jag för tålamod och värderar de möjligheter som presenteras. Jag ber om den vägledning jag behöver för att hålla fokus på mina behov.


 

Ja jag försöker nu bygga upp mitt nya liv med nya rutiner. Har ett arbete som jag verkligen trivs med. Dricker ingen alkohol över en procent. Har gett mig ett nyårslöfte för ett par år sedan om att slå tärningen och ta en promenad hemåt efter jobbet. Jag brukar promenera ett par stationer. Förra veckan blev det tre promenader, det ska det bli även denna vecka. Får jag en sexa på tärnigen så slipper jag att promenera, fast det finns ju de gånger som jag har fått förhinder, eller att det är ett uruselt väde då kanske jag hoppar den dagen. Så jag har fyra dagar ändå i reserv som jag måste gå om jag skulle få en sexa. Det är en kul lek för mig, och jag har barnet inom mig och är fortfarande lekfull. Ja jag får se om det kommer att bli något Al-Anon vuxet barn möte i kväll nere i Farsta. Det kanske inte är omöjligt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress