Har inga egna barn, tar hand om mitt inre barn i stället
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

6 juni

Utöver överlevnad

"Genom att ändra läge bortom överlevnad inser vi att förlorade drömmar eller önskningar som vi kan återfå." BRB p.429

  Vi ber vår Högre Makt att hjälpa oss att förverkliga vår sanna kapacitet genom att upptäcka våra sanna själar - de som vi var avsedda att vara. Vi lever i ögonblicket och finner både styrkan att vara försiktig med oss själva och insikten att erkänna när vi kritiserar oss själva eller andra.

  ACA:s lösning berättar att vi kan återställa vår barndom genom att vara vår egen kärleksfulla förälder. Vilket hälsosamt sätt att förändra effekterna av att växa upp i ett alkoholiskt eller annars dysfunktionellt hem. Dessa vackra ord fyller oss med hopp om att det verkligen finns ett sätt att reparera oss själva ur skam, rädsla och känslomässig smärta inblandad i vårt väsen.

  När vi sätter dessa ord i aktion lär vi oss att vara försiktiga med oss själva och lindra mycket av vår självpålagda stress. Vi berör basen och vårdar vårt inre barn och finner att det här är bra tid. Vi förstår att vi inte verkligen kan älska andra tills vi kan älska oss själva. Detta blir ett återhämtningsmål som vi övar dagligen. Vi ger oss försiktiga positiva bekräftelser. Vi vet att kärleksfröet planterades i vår själ av vår Högre Makt, och våra sanna själar tillåter att kärleken växer och blomstra.

   På denna dag kommer jag att ansluta till mitt inre barn för att återta ett positivt minne eller en dröm och leva den som en vuxen. Men liten verkar denna dröm eller minne, jag känner igen dess inverkan på att göra mig till en ny person.


 

Ja tyvärr så har jag inga egna barn. Bara för att jag själv tog efter mina föräldrars drickande. Jag blev själv en alkoholist. Så jag söp i stället för att försöka att skaffa en egen familj, så flydde jag in i alkoholen. De få tjejerna som jag träffade, tröttnade rätt fort på mig. På grund ut av mina dryckesvanor.  När jag nykrade till 1997, så hade jag ett annat problem. Det var min hjärnskada. Runt 2000 så skaffade jag familj och då var vi för gamla för att skaffa barn. Fast  fästmön hade en dotter på 16 år. så jag fick bli en bonus farsa. Men hon har ju en egen pappa som får stå för sitt faderskap. Hon är ju äldre nu och har ett eget barn. Så jag är ju bonusmorfar. Även det barnet har en sjukdom med hjärnskada som följd.

Det kan ha vart bra att jag inte fick några egna barn, eftersom jag är en orolig själ. Jag får nöja mig med att vara bonusfarsa och bonus morfar. Jag lever nu mera nykter med hjälp av AA:s Stora bok. Jag skulle vilja ha hjälp med den bloggen. Någon som kan datorer bättre. Så att den blir lite hemlig så att folk vågar reflekter över min blogg. Men det är ju ingen som komenterar denna blogg heller. Så jag vet ju inte om någon gillar det jag skriver. Det är det lilla bekräftelsesökande barnet i mig som vill ha det.

 

 

Anonym

Hej
Jag såg din blogg via FB gruppen vuxet barn.
Jag läser sällan bloggar och kommenterar nästan aldrig.
Du skriver bra och självreflekterande och förtjänar att få synas med din blogg och få feedback och kommentarer!
Jag är inte rätt person att hjälpa dig med tekniken... hoppas du hittar ”den rätte”.
Mvh Y

Svar: Tack så mycket det glädjer mig att du kommenterar mig, då vet jag att någon läser den. Tack Y!
Christer

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress