Vill inte förstöra mig själv längre
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

23 november

Själv sabotage

"Genom att hålla fokus på oss själva kommer vi att finna frihet från vårt kritiska jag och våra beroendeframkallande och destruktiva beteende." BRB p.304

  Många av oss lärde oss att offra oss med självförstörande beteende. Vi fick lära oss att devalvera oss tidigt, och var tvungen att gå med i vår egen utsatthet som ett sätt att överleva.

. Tyvärr har de överlevnadsmekanismer vi lärde oss för att klara oss skada oss lika djupt som tidigare, kanske ännu mer. Varför? För som vuxna anser vi att vi borde kunna förändra saker efter vilja. Men utan nödvändig kompetens och insikt är det nästan omöjligt.

I ACA lär vi oss att oavsett när eller hur våra destruktiva beteenden och tankar startade, vi kan uppleva nya sätt att vara. Men det gör vi inte ensamma. Vi bjuder vår högre kraft och andra ACA:s att ansluta oss på vår helande resa. När vi har tillräckligt med tro på oss själva för att flytta i den här riktningen, blir vi redo att släppa vårt självförstörande beteende.

Som en del av denna process börjar vi att lura och läka de förluster som vi har upplevt, både på grund av våra egna handlingar och den ovillkorliga kärleken och dra på andra ACA:s och vår Högre Makts energi. Vi omfamnar detta positiva stödsystem som kan få oss genom våra mörkaste dagar.

På denna dag kommer jag att släppa ut någon negativ energi så att jag kan göra de förändringar jag vill och förtjänar i mitt liv.
Jag förstärde mig själv med att fly med alkohol. Jag blev som mina föräldar, en alkoholist. Men jag slutade att dricka alkohol 1997. Pappa slutade att dricka 2000 någon gång. Han fick leva de sista tolv åren i nykterhet. Mamma gick bort 2017, men hon nyktrade aldrig till. Själv så är jag glad över att jag har AA gemenskapen att ta hjälp ut av. Har även den Stora boken som är skriven av alkoholister för alkoholister.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress