Liknar fästmön mamma?
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

20 oktober

Relationer

”Vuxna barn kopplar omedelbart till andra vuxna barn i relationer och sociala inställningar." BRB s.13

  Oavsett hur mycket vi berättade för oss att vi inte skulle upprepa våra föräldrars mönster nådde de flesta av oss vuxenlivet och befann oss oundvikligen lockade till andra som kom från liknande bakgrunder. Det var som om vi kunde se varandra i mörkret, som om vi hade någon speciell radar. Detta hände inte bara av misstag. Det var ett väletablerat mönster som vi såg runt omkring oss i barndomen

  Genom allt vi befann oss klamrar sig till sagan än en dag skulle vi hitta Mister eller Fröken Höger och vi skulle leva magiskt alls någonsin. Men vi fortsatte att möta de "felaktiga". Våra dysfunktionella komplicerade beteenden gav oss bara möjlighet att relatera bra till vissa personer.

  När vi äntligen såg skrivandet på väggen, skulle det inte förändras om vi inte hade modet att förändra oss själva, vi hade turen att komma till ett ACA-möte. Där hittade vi andra som oss själva, men de andra gjorde jobbet för att gräva ur under sina röriga liv. När vi lyssnade på vad de hade lärt oss blev vi villiga att göra resan som skulle kräva att vi var riktigt ärliga mot oss själva, kanske för första gången. Denna resa tar oss till där vi har rätt att vara - lyckligt glada och fria.

  På denna dag kommer jag att ha modet att göra de förändringar i mitt liv som gör mig hel. Jag kommer att nå ut och jag vet att någon kommer att vara där.
Jag lever ihop med ett vuxet barn, är själv ett. Men jag har ku även ärvt sjukdomen alkoholism. Jag arbetar med den sjukdomen med hjälp av AA och AA:s stora bok. Jag försöker att läsa och studera den, att jag får ta en dag i taget. Ska iväg i kväll och gå på ett möte i Årsta kyrka. Det börjar klockan 19:30. Det är ett slutet möte. För oss som har en önskan att förbli nyktra. Jag vill verkligen inte börja igen. Min relation med min fästmö går bra, fast hon dricker. Själv dricker jag alkoholfri öl. Dricker ingenting över 1% alkohol.
Fast jag vet inte om min fästmö liknar min mamma. Min mamma sa innan hon dog att hon var en alkoholist. Fast eftersom jag har studerat den stora boken. Så såg jag henne som en storkonsument. Pappa därimot var en periodare och när han var inne i en period, så drack han alkoholistiskt. Men han levde sina sista tolv år nykter. Han gick ur tiden 2012. Mamma försvann 2017.
  Men fästmön drcker inte lika mycket som min mamma gjorde. Fast det är klart att hon får dricka. Så länge hon inte börjar att missbruka. Så länge hon sköter arbete och hem så fungerar det.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress