En slags läkning
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

18 september

 

Läkning

"Att vara i ett ACA tolv stegsmöte var på en plats där jag utan att tala satt med andra som verkligen kände mig." BRB p.XVII

  Allt vi visste var att våra liv inte fungerade. Mitt i dysfunktionen fann vi styrkan att nå ut för att hjälpa. Det föreslog att vår barndom fortfarande påverkar oss och att ACA kan vara en bra idé. Så vi tog ett hopp av tro och deltog i vårt första ACA-möte.

  Nästan omedelbart kände vi en känsla av bekvämlighet utan att verkligen veta vad den här gruppen handlade om. Vi började höra vad andra sa, det var som om de kände oss utan att faktiskt veta om oss. Vi insåg att vi alla hade liknande egenskaper som ett resultat av att de kom upp i dysfunktionell galenskap. Vi visste att vi hade kommit fram till en potentiell lösning för att så ofta känna sig ensam och annorlunda.

  Vi fann att denna process av helande visade oss hur man växer inifrån och vi visste att vi var på rätt väg. Vi fann stor tröst i vetskapen att de 12 stegen ledde oss till andlig återhämtning och tillväxt. ACA hjälpte att hitta en väg ur isolering, rädsla och gränsernas besynnerlighet.

  På denna dag kommer jag att minnas den känsla av säkerhet jag hittar i mitt möte. Jag vet att jag inte längre är ensam.


 

Det är därför som jag försöker att behålla Rågsveds ACA-lokal. Jag har skickat in om en 9-taxering för vår 12-stegs grupp. Men jag har inte fått något besked ännu om vi får behålla den. Jag får försöka att ringa dit, fast det är svårt att ringa numera. Ja då får jag mejla till dem. Måste lyssna med Rågsveds folkets hus om de har fått höra någonting.Det är jobbigt att kämpa för en grupp helt själv. Fast på ett sätt så är det en läkning, att få kämpa för gruppen. Men det hjälper min läkning genom att arbeta för gruppen. Att kämpa för en grupp i min barndoms förort. Men jag som ett vuxet barn, kan ju må dåligt, genom att det kommer folk och att de slutar gå efter ett tag. Jag tar på mig att det beror på mig själv. Men jag får sms från en del som tycker att jag gör ett bra jobb. Det värmer verkligen.

Men jag läker också genom att sitta och försöka översätta olika engelska böcker. Det är inte korrekt översätt. Jag hoppas att folk inte blir allt för ilskna över att det inte är korrekt översatt. Men jag förstår oftast på ett ungefär vad det menas.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress