Lär mig varje dag
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

28 september

Andlig upplevelse

  "Utbildning i sig räcker inte för att dra största möjliga nytta av vår andliga upplevelse. Vi lärde oss också att andliga upplevelser har större betydelse när de matchas med ett engagemang för att arbeta i ACA-programmet." BRB s.284

  De flesta i ACA gillar att läsa, Våra bokhyllor, nattduksbord eller e-läsare kan vara fulla av böcker, och säkert ger några av dem vägledning. Men all den kunskap vi får av läsning kommer bara att vara lika bra som den ansträngning vi gör för att använda den informationen i vår återställningsprocess.

  Återställningsarbete, det fyrbordsord som många av oss har undvikit i stora längder verkar vara katalysatorn för vår andliga tillväxt. Vårt andliga arbete kan bestå av läsning, regelbundet kompletteras med att delta och dela konsekvent och ärligt vid mötet, med stegen med andra resenärer, dagboksanteckning, och att ge service. Ja det verkar som en skrämmande lista över uppgifter. Det kan till och med tyckas omöjligt. Det är svårt att vänja sig att ta hand om oss själva.

  Vi vet att vi kan vara försiktiga med oss själva, att en del av arbetet blir en vana efter en tid, och att en del av arbetet kommer att ha en annan känsla i olika stadier av vår återhämtning. Vi övar tålamod och tolerans med oss själva och tillåter sålunda den andliga upplevelsen att flyta naturligt och enkelt.

På denna dag kommer jag att öva att arbeta ACA-programmets många facetter med lätthet och nåd, och inse att den andliga erfarenheten kommer med arbete.


Ja jag går ju till mötet på söndagar klockan 12:00 till Rågsveds folkets hus, så att det kan bli ett möte klockan 12:30. Fast jag sitter ju där själv för det mesta. Jag satt där oc gjorde upp en lista på vad vi ska ha för möte. Fast det ska ju vara geuppen som bestämmer, fast när det inte är någon som kommer så har jag bestämt själv vad det ska vara för möte. Vi tog ju bort onsdags mötena. Men det, är ju ändå ingen som kommer. Jag som ett vuxet barn och känslomässigt störd. Jag gjorde som mina förldrar, jag flydde med alkohol. Blev en alkoholist också, men nyktrade till 1997. Med hjälp av ett annt program och gemenskap.

 

Behöver gå på andra möten också. Jag är dålig på det, fast jag vet ju inte om det är några fysiska möten under pandemin i Sverige, fast någon  i Stockholm borde det finnas.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress