Besvikelser

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

14 juni

Service

"Ödmjukhet kommer från Gud och är syskon av anonymitet, en grundprincip för de tolv stegen och de tolv traditionerna. Genom anonymitet övar vi tjänsten med kärlek." BRB p. 223

  Kaotisk, orolig och på gränsen till ekonomisk ruin. För många av oss var dessa underströmmar som flyter genom våra familjer. Floden av alkoholism eller dysfunktion höll sig igenom alla aspekter av våra liv och lämnar outplånliga tryck på vårt anlete. Vi kom till ACA för att lära oss hur vi hade upplevt detta som barn, och hur som vuxna hade vi omedvetet och oturligt återskapat samma förutsättningar, bara för att känna sig hjälplös och förvirrad av våra nuvarande omständigheter.

   Anonymitet är naturligt förvirrad med vår alkoholhaltiga/dysfunktionella familjs önskan att hålla hemligheter. Skillnaden är att i ACA delar vi inte vad andra säger eller berättar vem som var vid våra möten som ett sätt att ge säkerhet åt varandra. Att veta detta gör att vi kan känna oss säkra att dela med oss av vår egen historia. När vi är frestade att döma, lura eller prata om någon annan, påminns vi om att vi genom en ökning av anonymitet och förtroende hos våra medfödda ACA:s nu har ett högre syfte, en hälsosam gräns som ger livet snarare än att minska det.

  Möjligheten att utföra service i ACA strömmar kraftigt från vår förståelse av dessa principer i våra liv. Nykomlingen känner det, de gamla medlemmarna uppskattar det, och vår högre kraft älskar den.

  På denna dag kommer kärlek till mina ACA:s, ödmjukhet och anonymitet att ge mig en positiv motivation för den tjänst jag kan välja att ge till ACA.


Ja besvikelse kände jag ofta som barn, det kännde jag även igår. Det var ingen som kom på Rågsveds ACA möte. Fast jag  satt ändå kvar och arbetade med ACA arbets bok. Håller på med det fjärde steget. Det är ett tungt spel. Läste om att bara för att bli lite smiskad på rumpan behöver inte betyda misshandel. Jag ska göra listor och kolumner på datorn också. Jag har ju arbetat med det fjärde steget i den andra gemenskapen. Men det här är det fjärde steget i ACA och det är hur jag har blivit påverkad som barn. Jag blev mycket besviken som barn. Så jag tog det inte så hårt. Kart tt jag tycker att det är tråkigt att det inte är någon mer som kommer till mötet. Jag tänker att om jag skulle bli sjuk så skulle det inte komma någon att öppna mötet. det vore tråkigt om det skulle komma någon nykomling som kommer att bli besviken. Men för hoppningsvis kanske det vänder. Jag kommer att försöka komma nästa söndag också. Har min förhoppningar att jag slipper sitta ensam. Det skulle vara bra om det kom någon mer så att vi kan dela på servicen.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress