Lever i stegen
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

1 mars

Stegen

"Stegen fungerar ibland även om en person plockar på dem som ett snyggt barn som förkroppar en klump av oönskad spenat. Sådana halva åtgärder skapar ofta det personliga obehag som motiverar det vuxna barnet till större handling och personlig tillväxt." BRB p. 93

   Många vuxna barn går med i ACA och fortsätter att komma tillbaka i flera år. Men det verkar som om det finns liten förändring i sina liv eftersom de pratar om samma saker varje gång de delar. De kan till och med klaga på vissa aspekter av programmet, som en orsak till saker som inte förändras. De av oss som är omöjliga att befria oss från vår dömande natur tycker att dessa människor bara inte arbetar med programmet "korrekt. Vi undrar varför de ens strävade om att komma.

   Men vi har sett det hända gång på gång: Folk som hänger sig tillräckligt länge börjar göra ett skifte i hur de tänker och svarar. Det är som de plötsligt inser att de har fastnat och nu är det dags att göra något åt det. Kanske blir de äntligen obekväma med hur sakerna är och eftersom de faktiskt har lyssnat alla dessa år är strömbrytaren påslagen. I sådana fall kan det vara förunderligt att se proramens kraft på jobbet.

  På denna dag kommer jag inte att bedöma hur en annan person arbetar eller inte fungerar sitt program. Det är inte mitt jobb. Jag kommer att fokusera på mig själv och min egen återhämtning.


Jag använder ju två program, jag tog ju efter mina föräldrars drickande, Jag blev sjäv en alkoholist och söp till och med tillsammans med mina föräldrar, Jag lever nu mera i stegen. Fast jag ser en skillnad mellan programen. För AA programmet, är för min egna alkoholism.Om det programmet har jag en annan blogg som heter forska i stora boken.

 

Medans ACA programmet är för min egna uppväxt skull. Jag har ju tjatat om gruppen som jag startade i min barndomsförort. I går så var vi fyra stycken på mötet. Fast vi kunde vara fem, för en gick precis när vi skulle börja. Det var bara för att precis när vi hade startat mötet så hade alla prssentera sig, då den sists kom. Jag höll på att pressentera mig, då den sista kom. Jag frågade om de två andra ville pressentera sig md namn igen men då gick en. Ja jag bröt väl mötesordningen. Vi får väl se om någon kommer nästa söndag till Rågsveds folketshus som ligger ovanför pizzeria Oasen i Rågsveds centum. Jag kommer åka dit till kockan 12;30 nästa södag igen. Då vi får besluta om vi ska ha gruppen kvar eller inte. Kommer ingen så lägger jag ner den,eller lägger den i vila..
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress