Gör lite tolvstegs arbete i dag

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning

Erfarenheten visar att du inte kan återhämta dig i isolering

1 juli

Tillämpa programmet

 "ACA är ett beprövat program som kan hjälpa oss i alla delar av våra liv om vi tillämpar det" BRB p 415

 

  När vi går in i teatrar och sportstadioner erbjuds vi ett program. Om vi deltar i en konferens kommer vi troligen att kontrollera det program de ger oss för att se om det finns ämnen av intresse. Programmen upptar en framträdande plats i våra liv; Vi vet att de kan ge oss värdefull inblick i vad vi kan uppleva vid ett evenemang, som vem som står i laguppställningen eller om vi ska se en stjärna eller en stand-in.

  För ACA finns ett program tillgängligt som erbjuder ett ankare för våra andliga och emotionella liv. Det ger oss "färdplanen" från vår barndom som förlorades i dysfunktion. Vi har redan försökt navigera genom livet på egen hand. Men vi har brutit mot våra avsedda destinationer och upplevt stormigt väder med våra vänner, medarbetare och familj.

   I ACA har vi funnit receptet för att leva resten av våra liv, från de tolv stegen till de tolv traditionerna, från att hitta sponsor till sponsis och från att läsa BRB till servicearbete. Det finns inget trauma, ingen olycka, eller nästan inget livsproblem för stort att det inte kan placeras i sitt ärliga och sanna perspektiv genom att arbeta ACA-programmet.

På denna dag överlåter jag mig till mitt program och jakten på den ovärderliga gåva lugn.


Ja jag försöker att följa med i ACA programet. Jag växte upp i en dysfunktion familj. Fast det var aldrig något våld eller någon missär under min uppväxt. Det var därför som jag själv fick sjukdomen. Jag blev själv en alkoholist, men jag lyckades att nyktra till med hjälp ut av AA och deras Stora bok. Jag ska även sitta i AA:s telejour klockan 11:00 i dag. Jag försöker ju att översätta den stora röda boken. Det är för min egen skull som jag gör det. Jag är så dålig på engelska, så jag övar på att bli bättre på engelska och även förstå min uppväxt.

 

  Identifiera allt-eller-inget-tänkande

  Med perfektionism och kontroll som vår guide postar, arbetar de flesta vuxna barn med "Allt-eller-inget"-tänkande innan de hittar ACA. Detta är också känt som "svart-vitt" tänkande. Allt-eller-inget-tänkande är vanligt bland nykomlingar och medlemma Sr som återfaller i medberoende eller beroende. I medberoende, som återfaller i medberoende eller beroende. I medberoende smälter alternativen bort och fixering eller tvång tar över tankeprocessen.

  I ACA gör vi skillnad mellan att vara beslutsam och att tänka allt-eller-inget. Att vara beslutsamma innebär att vi på allvar har funderat över våra alternativ och vi har valt en handlingslinje. I allt-eller-inget tänkandet, överväger vi vanligtvis inte seriöst alternativ. Vi går framåt med en känsla av rädsla eller närhet.

Det här är min översättning i från den stora röda boken. Så det är kanske inte rätt översatt. Nej nu ska jag äta frukost innan jag går och sätter mig i tele jouren.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress