Det fungerar

Icke Godkänd översättning

 

SMR - 2 november

Tålamod

 

"Ett annat problem är att man vill använda programmet för att göra alla förändringar på en gång. Några medlemmar som röker, överäter och agerar ut sexuellt kan försöka att ta itu med alla dessa beteenden på en gång. För dessa ACA-medlemmar föreslår vi två slogans: "Gör det enkelt" och "Det viktigaste först." "BRB p. 51

När vi först bestämde oss för att delta på ett ACA-möte, gick dit ensamma, rädda, arga eller utmattade. Vi visste att vi behövde göra något, men vi visste inte vad - det var därför vi kom. Många av oss letade efter sätt att förändra människorna i våra liv, och vi ville förändra dem nu.

Vi lärde oss att våra problem från ursprungsfamilj och våra misslyckade relationer inte var nåt som hänt över en natt. Vi behöver inte läsa varenda självhjälpsbok den här veckan eller skicka checklistan till alla vi känner till. Om vi ​​verkligen vill lita på att programmet kommer att fungera för oss lär vi oss att göra som dem som gått före oss - att sakta ner och "ta det lugnt."

Vi lär oss hur vi tar hand om oss själva genom att gå på möten. Vi ber om modet att fråga någon om att vara vår sponsor eller medresenär och hjälpa oss igenom stegen. Vi slutar göra saker komplicerade, vi slutar analysera och debattera. Vi lär oss att hålla fokus på oss själva och "hålla det enkelt".

Bara för idag kommer jag att vara snäll mot mig själv och använda våra slogans, särskilt "Det viktigaste först”, ”Gör det enkelt," och "En sak i taget". De hjälper mig att hålla grunden.


 

Det här är översättning ut av en vän i gemenskapen. Jag ska även lägga upp min översättning som inte är lika bra, fast jag håler ju på att översätta för att lära mig mer engelska. Ja vad säger den här texten mig då. Jag arbetade med AA:s program från början eftersom jag själv hade blivit alkoholist. Då sa min sponsor som jag hade då att jag även skule sluta röka. Fast jag slutade röka långt senare. Fast nu överäter jag i stället. Jag tyckte att det var bättre att jag slutade att dricka alkohol då. Jag har ju hållt mig nykter sedan dess, genom att ta en dag i taget. Här är min översättning.

2 november

Tålamod

 

"Ett annat hinder betyder att man talar om för mycket programarbete på en gång. Vissa medlemmar som röker, överäter och handlar sexuellt kan försöka att ta itu med alla villkoren på en gång. För dessa ACA-medlemmar föreslår vi två programparoller: lätt gör det "Och första sak först." BRB s. 51

När vi först bestämde oss för ACA-mötet gick vi in i dessa rum ensamma, rädda, arg eller utmattad. Vi visste att vi behövde göra något, men vi visste inte vad - det var därför vi kom hit. Många av oss letade efter sätt att förändra folket i våra liv, och vi ville förändra oss nu.

Vi lärde oss att vår familj av ursprungsproblem och misslyckade relationer inte hände över natten. Vi behöver inte läsa varje självhjälpsbok i veckan eller skicka reningslistan till alla vi känner till. Om vi verkligen vill lita på att programmet kommer att fungera för oss lär vi oss att följa i fotspåren hos dem som kom före oss - för att sakta ner och "Ta det lugnt".

Vi lär oss hur vi tar hand om oss själva genom att delta i möten. Vi ber för modet att be någon att vara vår sponsor eller medresenär som hjälper oss att arbeta med stegen. Vi slutar komplicera, analysera och debattera. Vi lär oss att hålla fokus på oss själva och "hålla det enkelt".

På den här dagen kommer jag att komma ihåg att vara snäll mot mig själv och använda våra sloganer, särskilt "första saker först", "lätt gör det" och hålla det enkelt. De hjälper mig att hålla grunden.

 
Jag är glad över att jag gick igenom AA först, det skulle vara svårare att gå igenom ACA om jag inte hade nyktrat till. Fast de är många i ACA som inte blev alkoholister. Fast det finns ju de som tog efter sina föräldrars supande. Jag är inte ensam att genomgå denna sjukdom. Vi är många som stöttar varandra och jag är glad att jag har fått igång en ACA grupp i förorten som jag är uppvuxen i. Ska dit på tisdag kväll i Rågsveds folkets hus kockan 19:00.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress