Ett bra sätt att komma in i gruppen
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

16 november

Service

"Mellan tiden vi har bestämt oss för att koppla ifrån våra alkoholiska övertygelser men ännu inte har nått säkerheten för en andlig uppvaknande ligger en" mörk natt av själen "där vi uppfattar att det inte finns någon styrande kraft alls.Vår passage genom denna skrämmande och ofta kaotiska period av osäkerhet och tvivel på var att  vi upplever kraften i vårt program och inser vikten av den tjänst vi ger och tar emot. ”BRB p.359

Mellan de välbekanta dysfunktionella attityderna och tänkandet och känslomässig nykterhet kan det finnas en period att vänta i den andliga korridoren. Även här finns möjligheten att växa i tålamod, tolerans och självacceptans.

När vi väntar på tydlighet, uppmuntrar andra ACA oss att "fortsätta komma tillbaka". Vi gör framåtriktad rörelse, upptäcka en högre kraft stöder vårt helande. Lyckligtvis minskar smärtan med tiden, och lättnad kommer snabbare än vi föreställde oss.

Medan delar av vårt arbete kan förbli oförglömt, har nöjet att ha uppnått någon nivå av känslomässig nykterhet och att ha bedrövade delar av oss själva och överlevt processen ger dig en styrka att fortsätta med oavslutat arbete. Vi vet att vi kan möta andra områden med den fasta kunskapen att den andliga uppvaknande vi söker väntar på oss. Med hopp och kärlek i våra hjärtan uppmuntrar vi andra i deras passage. Det här är den högsta servicenivån: Vi talar om erfarenhet om styrka och hopp vi har uppnått.

På denna dag delar jag min erfarenhet av att vara i den andliga korridoren mellan dysfunktionellt tänkande och känslomässig nykterhet, och hur jag kunde hitta den öppna dörren på andra sidan.


Ja att jag är fysiskt nykter, men ändå inte känslomässigt nykter. Ja det borde jag vara efter så många år som nykter. Fast jag är känslomässigt störd, det kan ju bero på min uppväxt. Även hjärnskadan jag fick när jag precis skulle fylla trettio i samband med konsekvens ut av mitt drickande. Fast det var ju över tjugo tre år sedan. Men som ordspråket säger att det är svårt att lära gamla hundar att sitta. Jag måste lära mig att prioritera saker och ting. Kanske göra upp ett schema på vad jag kan göra. Jag är glad att jag kan gå till ACA mötet. Jag har ju en hemmagrupp i Rågsved som jag går till på tisdagar klockan 19:00 i Rågsveds folkets hus. Jag är inte alkoholist längre och min mamma och pappa lever inte längre, så jag behöver inte vara medberoende.

 

Ett väldigt bra sätt att komma in i gruppen är att göra service i den. Då lär man känna de andra medlemmarna. Hoppas att vår grupp växer i Rågsved. Fast det är ändå mysigt med en liten grupp.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress