Har slutat att förstöra för mig själv nu.
 
Bilden kan innehålla: text

Jag startade Facebook gruppen Duger som jag är på FB för att jag kände mig värdelös. Jag förstörde mig själv när jag växte upp. Genom att fly in i alkohol och andra droger. I dag tog jag texten i från en som kan engelska bättre än vad jag själv kan. Jag försökte även översätta den själv. Allt för att lära mig engelska bättre.
 
 
 

23 november

Själv sabotage

"Genom att hålla fokus på oss själva kommer vi att finna frihet från vårt kritiska jag och våra beroendeframkallande och destruktiva beteende." BRB p.304

Många av oss lärde oss att offra oss med självförstörande beteende. Vi fick lära oss att devalvera oss tidigt, och var tvungen att gå med i vår egen utsatthet som ett sätt att överleva.

. Tyvärr har de överlevnadsmekanismer vi lärde oss för att klara oss skada oss lika djupt som tidigare, kanske ännu mer. Varför? För som vuxna anser vi att vi borde kunna förändra saker efter vilja. Men utan nödvändig kompetens och insikt är det nästan omöjligt.

I ACA lär vi oss att oavsett när eller hur våra destruktiva beteenden och tankar startade, vi kan uppleva nya sätt att vara. Men det gör vi inte ensamma. Vi bjuder vår högre kraft och andra ACA:s att ansluta oss på vår helande resa. När vi har tillräckligt med tro på oss själva för att flytta i den här riktningen, blir vi redo att släppa vårt självförstörande beteende.

Som en del av denna process börjar vi att lura och läka de förluster som vi har upplevt, både på grund av våra egna handlingar och den ovillkorliga kärleken och dra på andra ACA:s och vår Högre Makts energi. Vi omfamnar detta positiva stödsystem som kan få oss genom våra mörkaste dagar.

På denna dag kommer jag att släppa ut någon negativ energi så att jag kan göra de förändringar jag vill och förtjänar i mitt liv.

 
Jag har översatt det med Google translate allt för att jag är så dålig på engelska. Jag övar mig på att bli bättre i engelskan genom att översätta. Som tur är så är det någon annan som översätter samma text. Fast jag vet att jag fortfarande är kritisk mot mig själv. Att jag inte förstod att alkoholismen är en sjukdom för ens 1997. Jag har förstört hela mitt liv, och ångrar det bittert att jag inte tog väl hand om mig själv som ung. Fast jag kan inte bli en bitter gammal gubbe. Jag lever i dag och duger så som jag själv är.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress