Är förståndigare i dag
här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

24 oktober

Steg två

"Kom att tro att en kraft som är större än oss själva kan återställa oss till vårt förstånd. BRB s.130

Många av oss har aldrig vetat vad sanningen är, och själva ordet kan sätta oss i kanten. Vi vet allt som sanningen inte är, för det är hur vi växte upp. Vi tror, "Hur kan jag återställas till ett underhåll som jag aldrig har upplevt? Om det här steget handlar om restaurering, kanske är ACA inte för mig." Detta tänkande kan ha flyttat oss att gå undan innan vi investerade något hopp i processen.

Men vi hade turen att höra från andra som tar ett mer mild perspektiv. De säger: "Ta det lugnt. Försök att inte komma till slutsatser för tidigt. Vissa av oss hade samma tankar och känslor som ni". De föreslår att vi kommer att tro på en högre kraft av vårt eget val och arbetet som stegen kan ge oss Löfte om ett nytt liv, en fri från karaktärsdefekterna som har hållit oss från att leva målmedvetet. De försäkrar oss om att programmet och deras högre makt har arbetat mirakel i sina liv.

Det känns tröstande och hjälper oss att se att vi är där vi hör hemma. Vi förändrar vårt perspektiv och kommer att tro, agera och känna ... förnuft. För många av oss betyder mental hälsa helt enkelt sinnesfrid, vilket vi tackar välkomna.

På denna dag känner jag igen att vansinne i mitt liv var förankrad i min barndoms dysfunktion. Det har inte längre samma grepp över mig eftersom lugn och ro är det jag fokuserar på när jag upplever återhämtning.


Jag tror på min Gud. Den guden kan vara Godhetens Underbara Drivkraft att är jag god mot mina medmänniskor så är de förhoppningsvis goda mot mig. Jag går ju i olika gemenskaper och då brukar jag säga   Gemenskapens Underbara Delningar. De är mina vänner i den gemenskapen som delar med sig av visdom som jag kan tilfriskna med. Jag hoppas verkligen att mina delningar kan hjälpa andra att tillfriskna.

 

I AA:s steg två hittade jag denna sida i från en Beroende  ACA:s steg två säger ju  2.Kom till tro att en Kraft större än oss själva kunde återge oss förståndet.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress