Det är skönt att leva

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

 

Oktober

"Vi lär oss hur man spelar och njuter av livet i ACA" BRB p 572

 

1 oktober

Fortsätter komma tillbaka

 

"Vi fortsätter att komma tillbaka eftersom ACA är ett sätt att leva som uppfyller oss emotionellt och andligt." BRB s. 334

När vi först gick in i ett ACA-möte, kan vi förståligt ha känt illa. Vi kan ha slagit i botten och gick till mötet i hopp om att hitta lättnad, men var lika rädda att vi kanske inte fick några svar.

Vi kan ha hittat ett möte där det fanns några ljust hjärtfulla människor som inte alls tycktes som våra familjemedlemmar. Eller kanske resonerade mötet med en pall av tystnad och sorg. I båda fallen var det en grupp äkta människor som var villiga att vara lyckliga eller ledsna och inte förneka sina sanningar.

Nu, när vi fortsätter att komma tillbaka ser vi skönheten av allt. Sedan vårt första möte var medlemmar mottagliga, öppna och ärliga. De uppmuntrade oss att bli bekväma. Som vi har hört formatet upprepas varje gång, har vår känsla av säkerhet och tillit vuxit. Människorna i mötet har gjort det möjligt för oss att vara oss själva. Allt detta inträffade genom åtgärder som utstrålade kärlek, acceptans och förståelse.

På den här dagen förnyar jag mitt engagemang för att ingå i en grupp vars handlingar kommer från en attityd av kärlek och förståelse för mina behov som vuxenbarn.


Ja imorgon så är det möte i min hemma grupp i Rågsved. Jag hoppas att de som redan har vart där kommer tillbaka. Jag var till ett möte som jag ofta gick till i går. Inne på Maria, vi var sex stycken på mötet, Vi var även det på AA mötet efteråt i Rågsved,Vi får se om det blir något möte i dag. Jag har inte bestämt mig, Först ska jag arbeta och hur kvällen blir det vet jag inte. Det blir kanske fotboll med fädtmön hennes favorit lag spelar och är strax efter vårt i Allsvenskan. Vi får se hur dagen utvisar sig. Det blir promenad hem i dag också. Nej nu blir det även att skriva i den andra bloggen också som jag skriver i varje morgon. I dag  så var det om att be om vägledning till min Högre kraft

Jag ber bara om att jag slipper dricka någon alkohol över 1% i dag och att jag för övrigt kommer att må bra. Nu när vintern närmar sig.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress