Jag är inte värdelös
 
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

6 oktober

Inre kritiker

Vi slutar i mellanslag om vi sätter oss ner eller kritiserar våra tankar eller beteenden. Vi identifierar källan till negativiteten som är den inre kritikern inom alla vuxna barn. "BRB s. 299

Vem säger oss varje dag om vi lever upp till en standard?

Vem ligger vaken, varje natt som går över "kunde ha" eller "borde ha" för dagen eller för många dagar?

Vi föddes inte med skam, det var installerad i oss. Vi hade ingen erfarenhet att mäta eller avvisa den skammen när vi var barn, så vi fick acceptera det. Men vem håller skammen levande i oss idag?

Det är din inre kritiker som speglar negativa röster från vårt förflutna. Men vi har nu valet att ändra den rösten - att leva livet på våra egna villkor och begrava "kunde ha" och "borde ha". Vi behöver inte längre lyssna på de meddelanden som håller skam överallt i våra vardagliga tankar

Vem lägger ett värde på oss om vi inte värdesätter oss själva?

I ACA accepteras vi för vem vi är. Vi förenar oss, inte för att beklaga våra ofullkomligheter, utan att finna "modet att förändra det jag kan, och visdom att veta att en är jag". Vår styrka i antal ger oss det modet och försäkrar oss att vi nu och alltid har varit värderade människor.

På denna dag tittar jag på mig själv genom mina ACA:s och min högre kraft. Istället för att lyssna på min inre kritiker tror jag vad de säger - det värderas jag.

sidan 424 i BRB


 

Ja jag duger som jag är. Det var därför jag skapade gruppen på FB som heter Duger som jag är där jag lägger upp olika texter. Allt i från bibliska ord till roliga historier. Jag har ett väldigt högt i tak där. Fast det brukar vara dåligt med kommentarer. Fast det är det i alla mina bloggar. Men jag skriver ändå för min egen skull. Utan kommentarer så brukar jag bli inre kritikskt att det inte är något intressant som jag skriver. Fast som sagt jag skriver för min egen skull. Om inga läser det jag har skrivit så vad gör det mig. Jag får ju aktivera min skadade hjärna och lär mig mycket.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress