Jag är trygg nu
här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

23 oktober

Trygghet

"Vårt möte erbjuder en säker miljö för vuxna barn att dela med sig av sina gemensamma erfarenheter." BRB p. 333

På grund av de många typer av misshandel som vi har upplevt, både som barn och vuxna, är det en stor fråga för oss att kunna ansluta sig till oss själva, andra vuxna barn och en högre kraft.

Vi kan börja med att bara dyka upp på ACA-möten. Vi är inte tvungna att dela; valet är vårt. Vi arbetar i vår egen takt, kanske bara att observera och få en känsla för saker. Och när vi är redo kan vi börja absorbera och faktiskt arbeta ACA-programmet.

När vi bryter ut ur isolering inser vi att vi inte är ensamma. Vi börjar arbeta med stegen och förstå traditionerna. Vi kan använda verktyget för journalföring som ett sätt att upptäcka vad som händer för oss. Men vi gör saker, vi låter ACA-programmet, andra människor och vår högre kraft i våra liv.

Det finns ingen speciell ordning för hur saker ska fungera. Vi är unika, och vi gör återhämtning på det sätt som fungerar bäst för oss. Det är bara viktigt att vi gör det, för att vi förtjänar de säkra, hälsosamma förbindelser som nu är tillgängliga för oss.

På denna dag vet jag att mitt möte ger säkerhet som hjälper mig att fortsätta min personliga tillväxt.


Ja i dag så är det möte i min hemma grupp i Rågsved där jag känner mig trygg. Det är i min födelse förort ner i folkets hus.Klart att jag har känt mig otrygg i mitt liv. Fast jag tror inte att jag kände mig otrygg som liten. Klart att jag kände mig otrygg när pappa och mamma skilde sig. Fast då var jag så pass vuxen. Jag var 16-17 år. Redan då hade jag själv börjat fly ini alkohol och andra droger. Det var där jag fann min trygghet. Fast jag slutade fly in i alkohol för över tjugoett år sedan. Då lärde jag mig att ta en dag i taget genom att studera den Stora Boken. 
Nu när jag är nykter så är jag trygg så länge jag inte tar det första glaset. I kväll så är det möte i Bill & Bobs barn klockan 19:00 i Rågsveds folkets hus.
Här kommer samma text fast bättre översatt ut av någon som är duktigare i Engelska än vad jag själv är.

Icke Godkänd översättning SMR

 

23 oktober

Säkerhet

”Våra möten tillhandahåller en säker miljö för vuxna barn där de kan dela med sig av sina erfarenheter. "BRB p. 333

 

På grund av de många typer av missbruk och/eller försummelse vi har upplevt, både som barn och vuxna, är det centralt för oss att kunna komma i kontakt med vårt inre, andra vuxna barn och en högre kraft. Vi kan börja med att gå på ACA-möten. Vi är inte tvungna att dela; valet är vårt. Vi arbetar i programmet i vår egen takt. Vi kanske bara vill observera och känna in vad som känns bra. När vi är redo kan vi börja ta in och börja arbeta i ACA-programmet. När vi lämnar vår isolering förstår vi att vi inte är ensamma. Vi börjar arbeta med stegen och skapar oss en insikt i traditionerna. Vi kan skriva en inventering eller dagbok för att upptäcka vad som händer med oss. Det viktiga är att vi gör saker; vi låter ACA-programmet, andra människor och vår högre kraft i våra liv. Det finns ingen speciell ordning för hur saker ska fungera. Vi är unika, och vi vårt tillfrisknande görs på det sätt som fungerar bäst för oss. Det är bara viktigt att vi gör det, för att vi förtjänar de säkra, hälsosamma kontakterna som nu är tillgängliga för oss.

 

Bara för idag vet jag att mina möten ger mig den trygghet som hjälper mig att fortsätta min personliga tillväxt.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress