Är glad över alla gemenskaper som finns
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

21 september

Outtalad sorg

"Varje vuxenbarn har outtalad sorg, vilket vanligtvis representeras av symptomen på depression, slöhet eller former av nedbrytning." BRB p. 199

Vi låtsade i åratal att vi var ansvariga för vår egen depression. Vi tog droger och agerade för att bekämpa de känslor som kom upp. Vi hängde med andra som minimerade och vallade med synd och passivitet. När ämnet sexuellt övergrepp eller barnmissbruk kom upp, flyttade vi runt i rummet, ibland glömde vi vad andra människor sa helt och hållet. När vi såg våld i en film eller på TV, kanske vi kände oss obekväma, men vi ignorerade det.

Eftersom vi är de som turligen har hittat ACA ser vi nu att det finns ett bättre sätt att leva. När vi går till möten hittar vi människor som talar sin sanning öppet. Vi lyssnar som de som kom före oss och efter oss kastar bönerna om sina riktiga tankar. De pratar om vad de gör för att avslöja den sorg som ligger till grund för deras depression och andra symptom som är ett resultat av deras barndom. Genom sina exemplar lär vi oss att tala om oss själva i hjärtans förlängning och vi läker.

På denna dag ska jag gå till ett möte för att lyssna på den helande detta bevis. Om ett möte inte är tillgängligt, antingen personligen via telefon. Kommer jag att ta kontakt med en medresenär så jag kan höra läka ord.


I dag vet jag att jag kan få hjälp med min sorg eller depression. Jag har ju flera gemenskaper att gå till. Framförallt så slipper jag att fly in i alkohol eller andra sinnesförändrade preparat. Då har jag hjälp att studera AA:s Stora bok som Bill & Bob skrev 1939. Jag håller själv på att studera den boken. Trots att jag har vart nykter sedan 1997 så får jag inte glömma bort den här sjukdomen. Jag är inte sorgsen längre och inte heller ilsken.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress