Det kan vara svårt att ändra på sig

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

 

11 januari

Det falska jaget

"Dysfunktionen är inbyggd i våra själar som det falska jaget. # BRB s. 105

Många av oss kunde inte vara oss själva som barn. För att överleva köpte vi våra föräldrars negativa meddelanden, och sedan som vuxna upprepade vi sina oärliga motiveringar för galet beteende. Vi kommer ihåg vår destruktiva falska stolthet som inte skulle tillåta oss att erkänna misstag eller känna sig utsatta. På en viss nivå visste vi alltid vad vi gjorde, men vårt falska jag var ansvarigt och vi hade inte orden eller tankeprocesserna att göra saker annorlunda eller att uttrycka sanna känslor.

Vad som gör ont mest är att för oss som har barn, modellerade vi detta oärliga beteende för dem. Så mycket som vi försökte stoppa oss, kunde vi bara inte se oss igenom för att visa dem en bättre sida.

I återhämtning ser vi nu att våra sår var så djupa att det är svårt att föreställa sig att vi hade ett stort hål i vår själ. Idag kan vi se att vår brist på ärlighet så länge det ständigt bevis på det trauma vi lidit som barn, och anledningen till att vi behöver ACA att bryta cykeln. Det här är där vi avlägsnar alla skammens skikt som skapat vårt falska jag. Vi erkänner nu kortare vårt kortkommando, eftersom vi som vuxna kan hantera eventuella nedfall. Därigenom hjälper vi familjen galenskap från att växa.

På denna dag släpper jag mitt falska jag och har modet att erkänna när jag har fel. Jag gör detta så att ont gör slut på att hälla upp både för både mig själv och andra

Jag tog ju efter mina föräldrars drickande, så jag söp ju bort hela min ungdom. Jag nyktrade inte till förens jag blev 32. Så jag fick inga egna barn. Jag var ju som ett barn själv när jag söp. Nu är jag så gammal så jag kommer aldrig få några egna barn. Det är lite tråkigt, eftersom jag en fång i tiden utbildade mig till barnskötare, men det var många år sedan som jag arbetatade inom barnomsorgen. Jag förstörde mitt egna liv med alkohol. Fast 1997 så skruvade jagpå korken och runt 2000 så hittade jagäven denna gemenskap.
Fast det är svårt att ändra på vissa saker på gamla dagar. Men jag stärker min återhämtning varje dag. Nu skriver jag även i från boken dagliga reflektioner.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress