Ja att vakna upp och inse hur det har varit
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

3 december

Steg tolv

"Vi hade ett andligt uppvaknande som ett resultat av dessa steg, vi försökte bära detta budskap till andra som fortfarande lider och att öva dessa principer i alla våra angelägenheter." BRB p 279

När vi först började återhämta oss kan vi ha velat berätta för alla vi visste om detta fantastiska program. Men vi upptäckte snart att de flesta inte var intresserade av vad vi hade att säga. Vi lät säkert som att vi predikade om vad de skulle göra.

Vi lärde oss snart att bärandet av återhämtningsmeddelandet inte handlade om att jaga människor ner och tvinga dem att lyssna, men stilla och hedra vårt sanna utrymme. Vi lever budskapet genom våra ord och hedrar handlingar och skapar en miljö som människor vill vara med. De blir mer bekväma med oss, men kanske inte ens vet varför.

Vid möten hjälper vi med att bära budskapet till varandra när vi berättar för våra historier, accepterar att vara sponsor eller medresenär och tar upp service uppgifter.

Våra sanna själar litar på att det alltid kommer att finnas mer att lära oss när vi övar dessa principer i alla våra angelägenheter.

På denna dag kommer jag att dela med att jag har blivit med dem som är villiga att lyssna. Jag kommer ihåg att mina handlingar talar högre än mina ord.


Jag har ändå sådan tur att jag fann gemenskapen AA innan, så jag förstod att vi behövde göra service. Vi var tvunga att hjälpa varandra, eller tvungna låter för hårt, utan vi skulle må bättre om vi hjälpte varandra och delade med oss ut av hur vi tillfrisknade, så kunde andra kanske påminnas om hur det var. Jag själv hade inte såda hemsk uppväxt, fast jag blev ofta besviken och skammad. Jag började som mina föräldrar att fly in i alkoholen. Mina föräldrar hjälpte mig med att få tag i alkohol, även mina äldre bröder.

 

Men jag kapitulerade 1997 och började studera Stora boken. Lärde mig att jag bara behövde vara nykter en dag i taget. I dag så ska jag arbeta och ikväll så är det inspelning ut av hjälte galan. Ska till cirkus och titta, det sänds nästa måndag. Det kommer att gå på trean nu mera.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress