Att upptäcka alla Trauman
18
Juli
 
Lagrad trauma

 

"Klinisk undersökning föreslår starkt att barns trauma eller försummelse lagras i barnens vävnad. Det emotionella eller fysiska traumat går inte bort utan att försöka ta itu med den ursprungliga orsaken." BRB Sida 17

"Det sitter i din ryggmärg" de kanske har sagt. "Det är något som är angeläget med hela familjen. Dessa uttalanden gäller bara den fråga som ofta blir förbisedd," varför? "

Genom våra förfäders trauma och föremödrar lagras i oss, så måste också den återställande delen av kroppen. När vi jobbar med stegen, reparerar oss själva, deltar i möten och går med med en sponsor använder vi faktiskt några av de mest kraftfulla verktygen för att återställa våra kroppar tillbaka till ett balanserat, naturligt tillstånd. Det här är inte lätt och tar ofta stor ansträngning och uthållighet, och kan även inkludera enstaka eller till och med ett frekvent ACA-återfall.

Det finns dock inget enklare, mjukare sätt. Återställingsprocessen innebär verkligt arbete och beslutsamhet som betalar utdelningar utöver våra förväntningar. Om vi är villiga att stanna kvar på denna återställningsresa, om vi litar på Steg och löften, kan våra kroppar släppa ut det lagrade trauman, vilket ger oss en sann lättnad. återskappat mirakel är destinationen och vi kan komma dit.

På denna dag kommer jag att vara noga med min kropp och se de ledtrådarna den ger mig om mitt lagrade trauma. Jag bekräftar för mig själv att genom att använda stegen och reparera mig själv, kan besvikelser släppas så att jag kan uppleva en helhet som jag inte kunde ha förutsett mig.


Jag har förträngt mycket ut av vad som hände under min barndom. Jag gjorde ju precis som mina föräldrar flydde in i alkoholens dimma. Blev själv en alkoholist, men nykter nu sedan 1997. Efter ett par års nykterhet så började jag fundera på hur det kom sig att även jag blev en alkoholist. Då började jag titta på Al-Anon vuxna barn och sedan på ACA. Ju mer jag jobbar i programen desto mer kommer jag på. Min alkoholism jobbar jag med genom att arbeta i Stora boken. Genom att förstå hur jag formades som barn så tittar jag i ACA programet och går på ACA köten. Har en hemma grupp i Rågsved Bill&Bobs barn. Ja där kan jag få se vilka trauman som jag har råkat ut för. Ja vad är ett Trauma?

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress