Jag är nog dålig på att ha kontakt med ursprungs familjen

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

 
19 
juli
 
Balans
"Vi balanserar våra erfarenheter som barn med kunskap om att vi har en unik chans genom ACA att bryta cirkeln av familjefel." BRB s. 95
Många av våra familjemedlemmar verkade leva för stunden. Det fanns lite, om någon, tänkt att planera framåt för möjligheter och / eller hur man bäst kan närma sig situationer. Några av oss försökte ändra det här mönstret som vuxna, kanske som vi väckte våra egna familjer. Kanske blev vi styrda när vi planerade, att överkompensera för det kaos vi hade upplevt, eller vi kan ha funnit oss ofta att känna sig överväldigade. Vi verkade inte ha förmågan att titta på den stora helheten  och agera där efter och vi konsekvent berättade om denna brist.
 
 När vi hittar ett nytt sätt att leva i återhämtning arbetar vi för att radera gamla band och gamla sätt att göra saker. Men ingrippade vanor försvinner inte över natten. När vi känner oss själva i endera änden av reaktionsspektrumet - för återhållsam eller känner oss överväldigade - öppnar vi vår nya verktygsväska och hittar ett sätt att koncentrera oss själva, oavsett om det är via ett telefonsamtal eller ett annat återhämtningsverktyg. Genom att göra det förstärker vi vår avsikt att leva fullvärdiga liv. Vi finner ändamål och hopp på grund av balansen vi kan integrera. Detta leder till den lugn och ro som vi alltid har förtjänat.
När vi hittar ett nytt sätt att leva i återhämtning arbetar vi för att radera gamla band och gamla sätt att göra saker. Men ingrippade vanor försvinner inte över natten. När vi känner oss själva i endera änden av medvetenhetsgrad - för fastlåsta eller känner oss överväldigade - öppnar vi vår nya verktygsväska och hittar ett sätt att koncentrera oss själva, oavsett om det är via ett telefonsamtal eller ett annat återhämtningsverktyg. Genom att göra det förstärker vi vår avsikt att leva ett medvetet liv. Vi finner ändamål och hopp på grund av balansen vi kan integrera. Detta leder till den lugn och ro som vi alltid har förtjänat.
 
På denna dag ska jag pausa och tänka på hur jag vill leva min dag. Jag bekräftar att jag förtjänar att leva det balanserade livet som jag väljer, inte ett liv som helt enkelt händer med mig.
Jag har ju knappt någon kontakt med min ursprungs familj. Den äldsta brorsan träffar jag då och då på hans stampub. Brosan efter honom har tagit avstånd till övriga familjen. Mina små syskon har jag också dålig kontakt med. Jag har arbetat med min egna sjukdom alkoholism eftersom jag utvecklade även den sjukdomen. Det är bra att de finns så många olika gemenskaper som jag kan få hjälp med mina olika störningar.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress