Lek i livet

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

15 juli

Löfte sju

"Vi lär oss hur man leka och har kul i våra liv". BRB s 591

Precis som vi lärde oss att frukta våra alkoholhaltiga och dysfunktionella familjer kan vi nu lära oss att leka och njuta av oss själva. Det betyder inte att spela ensamma spel med våra datorer, spelplattor eller spelkonsoler.

Ett sätt som många av oss lär sig att bli mer ljust, är att finna verklig njutning i samband med andra ACA: re. Medan vi upprätthåller en viss struktur i våra möten kan vi också uppleva gemenskap före eller efter mötena och dela bra tider. Detta kan känna sig konstigt för några av oss först eftersom vi lär oss att relatera till människor annorlunda än vad vi brukade, men som med resten av ACA-programmet, hjälper dagens praktik oss att bli mer bekväma med tanken.

Skratt börjar flöda mer naturligt när vi börjar låta oss skydda oss. Vi blir mindre bekymrade över att säga rätt sak och mer bekymrad över att vara just nu. Där vi en gång fyllde varje gång med aktiviteten som ett sätt att hålla oss upptagna, kan vi lära oss att bli mer av en människa än en människa gör. Vi kan nu ha kul eftersom vi äntligen är fria från rädslan för att visa vårt sanna jag. Hörde du en om två vuxna barn som går in i ett möte ...?

På denna dag ska jag träna och njuta av att ha roligt med andra på ett hälsosamt och positivt sätt.


Ja ACA har ju även tolv löften och jag vill fortfarande ha roligt. Jag var och badade i går. Jag har missat flera år att bada. Men jag var med fästmön och badade och det var skönt. Tjock är jag, fast jag bjuder på mig själv. Jag märker att jag behöver gå ned i vikt.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress