Jag har förändrats

Icke Godkänd översättning

ACA SMR 17 oktober 

En inre förändring

"När vi möter upp och hejar på vänner och kollegor känner vi att vi förändrats inuti. Vi börjar känna igen en kraft inuti som vi inte hade känt förut. "BRB p. 273

Regelbundna tysta stunder hjälper oss att växa upp emotionellt och andligt. Vi kan ge oss själva tysta stunder på olika sätt. Till att börja med ger vi oss själva tid när vi behöver det, och vi låter andra själva bestämma hur de tar hand om sig. Om de spenderar den tiden med att dricka och tända på, låter vi dem, men vi söker inte längre alkohol och droger för att få utlopp för vår smärta och vårt lidande.

Efter en tid i programmet märket vi att vi faktiskt gillar att spendera viss tid ensamma. Vi fyller inte vårt inre tomrum med andra bara för att få tiden att gå och hålla oss bortdomnade. Vi låtsas inte längre vara upprymda och glada när vi inte är. Vi söker upp människor vi verkligen kan knyta an till och njuta med. Vi pratar inte bara om ytliga saker, utan om vem vi är och vad som är viktigt för oss. Människor respekterar oss mer på jobbet och på andra ställen eftersom vi inte söker ständigt godkännande som vi gjorde i våra familjer. Vi gör inte längre saker vi är obehagliga med bara för att passa in. När vi blir mer genuina tillåter vi andra att hitta sina egna vägar; istället för att sätta etiketter på dem, gör vi utrymmer för våra skillnader. Om någon inte gillar vårt nya jag måste vi släppa taget om dem. Vi justerar vår lista av vilka vi kan lita på.

Bara för idag kommer jag att äga min kraft, tillåta mig själv att vara genuin och känna hur bekvämt det är att fokusera på att vara mig själv.


Ja den här texten översatte jag inte själv. Jag försökte, men det blev nästan obegriligt. Då tog jag en annans översättning. En som kan engelska bättre än vad jag själv kan. Jag har förändrats mycket sedan jag växte upp. I början av mina ungdoms år och när jag var en ung man så flydde jag själv in i alkohol och droger. Fast i 32 års ålder så ändrade jag på mig. Då började jag verkligen studera Stora boken och arbeta i stegen. Nej dags att bege mig till arbetet.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress