Firar med förkylning
Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

7 september

Fira framgång

"Våra gruppmedlemmar firar varje tillväxt och återhämtning hos oss." BRB p 404

 

Vår kritiska inre förälder kan viska till oss hela dagen och upprepa de meddelanden vi hörde som barn från våra föräldrar, lärare och andra myndighetsfigurer från våra formativa år. Ibland kan vi inte ens höra meddelandena som tankar; istället känner vi oss bara dåliga för oss själva under hela dagen.

Men i återhämtning, som vi blir medvetna om det inflytande som denna kritiska röst har över oss, och genom att erkänna den skada det orsakar, börjar vi ersätta de negativa meddelandena med positiva. Vi bekräftar oss själva för vår vilja att förändras.

Eftersom ACA-programmet kräver mod, tålamod och uthållighet kan det vara mycket föryngrande att fira våra framgångar och belöna oss själva för de framsteg vi gör. Ibland efter en hård dag, för att helt enkelt göra det till ett möte förtjänar en grattis kram. Eller efter att ha arbetat genom ett steg fyra vanor, kan vår belöning kalla en medresenär för att få bekräftelse när vi pratar om vad vi lärde oss om oss själva.

På denna dag kommer jag att erkänna de återhämtningsåtgärder som jag tar genom att fira mina framsteg med mina medresenärer som stöder och värderar mig.


Jag blev så glad över att jag fick min första kommentar på den här bloggen i går. Det stärkte mitt bekräftelse behov. Jag känner mig bättre och bättre. Jag mår bra, trots att jag inte är fysiskt frisk i dag. Har en förkylning och hostar till förbannelse. Så tyvärr så missade jag mötet häromdagen. Det var en annan som gick på det mötet, fast det kom tyvärr ingen, så det blev inget möte. Fast på tisdag så ska jag på möte. Känner mig lite bättre nu. Nu är det ju även helg, så jag kan ligga hemma och kurera mig. Min inre förälder säger till mig att ta det lungt och kurera mig själv. Jag klappar mig själv på axeln och är nöjd med mig själv nu mera.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress